خبرگزاری کار ایران

برگزاری دوره کارشناسی ناپیوسته حرفه‌ای مدیریت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دانشگاه جامع علمی کاربردی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۲۶۴

دوره کارشناسی ناپیوسته حرفه‌ای مدیریت فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای نخستین بار در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، علیرضا جمالزاده سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه با اعلام این خبر افزود: دوره کارشناسی ناپیوسته حرفه‌ای مدیریت فروشگاه های زنجیرهای با درخواست و مشارکت شرکت گلستان با هدف ارتقا دانش و تربیت سرپرستان و مدیران دلسوز، دانش محور، توانمند و دارای مهارت مدیریتی لازم در ذیل گروه مدیریت وخدمات اجتماعی برای نخستین بار در سال ۱۴۰۱ تدوین، تصویب و مقرر شد تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرا شود.

جمالزاده در ادامه اظهار داشت: صنعت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشورهای پیشرفته دنیا سهم زیادی در بازار خرده فروشی را کسب نموده است و این روند در کشورهای در حال توسعه نیز به شدت رو به گسترش می باشد، بنابراین اشتغال در این صنعت نیز به سرعت رو به گسترش می‌باشد لذا نیاز به مدیرانی که با استفاده از مهارت ها و دانش لازم بتوانند مدیریت شعب و مناطق مختلف را بر عهده گیرند ضروری خواهد بود. وی تصریح کرد: با توجه به تغییر صنعت فروشگاه‌داری و رشد سریع در آن، تعداد و تنوع اشتغال در این صنعت به شدت احساس می شود ، از سوی دیگر رشد تنوع محصولات و فروشگاه‌های مختلف نیز محیط بسیار رقابتی را در کشورمان در این زمینه ایجاد نموده است.

سرپرست دفتر برنامه ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه گفت : دانش آموختگان این رشته با توجه به قابلیت ها و توانمندی‌هایی مانند اداره منابع انسانی فروشگاه، بهینه سازی موجودی در سطح انبار و فروشگاه ، هدایت فروش حضوری و غیر حضوری، نظارت بر اجرای چیدمان، ارتباط با مشتری، مکان یابی جهت احداث فروشگاه، عقد و اداره قراردادها و پیمان‌های فروشگاهی ، بررسی و ارزیابی رقبا و آخرین روندهای بازار، بهینه سازی موجودی در سطح انبار و فروشگاه و... می توانند مشاغلی همچون کارشناس و مدیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای را احراز کنند.

جمالزاده افزود: دانشجویان این رشته دروسی مانند اقتصاد بازار ، مدیریت فروشگاهی ، مدیریت بازاریابی ، محصول شناسی ، مدریت زنجیره تامین ، استانداردهای فروشگاهی ، قراردادهای فروشگاهی، بهره‌وری منابع فروشگاهی ،مدیریت سرمایه انسانی فروشگاه، ارزیابی انطباق چیدمان ، مدیریت اعطای حق امتیاز (فرانچایزینگ) را آموزش می‌بینند.

سرپرست دفتر برنامه ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خاتمه گفت : آموزش در محیط کار این دوره نیز شامل ۵۱۲ ساعت آموزش عملی در دفاتر انبارها و فروشگاه ها و شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای به همراه مدرسان و خبرگان با تجربه در این حوزه شغلی در قالب دروس کاربینی و کارورزی ۱ و ۲ خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز