خبرگزاری کار ایران

کاروان ویژه جانبازان عازم سفر معنوی حج شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۷۱۴

مراسم بدرقه کاروان ویژه حج جانبازان روز جمعه سوم تیر ماه با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مدیرکل و کارکنان اداره‌کل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران در هتل هویزه تهران و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از ایثار، سید مستجاد حسینی مدیرکل ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با اشاره به حضور ۶۱ نفر در کاروان ویژه جانبازان حج سال جاری، گفت: این کاروان متشکل از ۲۲ جانباز ۷۰ درصد است که هر جانباز با یک همراه و یکی از بستگان به عنوان همراه و ۶ نفر به عنوان عوامل اجرایی به این مناسک اعزام شدند. 

وی افزود: این جانبازان از استان‌های تهران، کرمان، خراسان شمالی، لرستان، سمنان، همدان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و فارس در این کاروان حضور دارند و جانبازان و همراهان آن‌ها از اول تیر ماه جهت انجام مقدمات سفر مانند آزمایش پی سی آر و جلسه توجیهی و آموزشی در هتل هویزه تهران اقامت داشتند. 

مدیرکل ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در سال جاری جانباز متقاضی دارای شرایط حاد جسمی نیز داشتیم ولی این عزیزان به دلیل شرایط خاص پاندمی کووید ۱۹ و شروط ابلاغی کشور عربستان مبنی بر ضرورت سلامت جسمی زائران و ابلاغ شرایط سنی زیر ۶۵ سال نتوانستند در این کاروان حضور داشته باشند. 

حسینی افزود: در کاروان ویژه حج، جانبازان هزینه اعزام خود و همراهانشان را پرداخت کرده‌اند و بنیاد هزینه برخی تسهیلات، ایاب و ذهاب، کادر پزشکی و لوازم توان‌بخشی را به عهده گرفته است، در سال جاری این کاروان از تعداد محدودی از جانبازان تشکیل شده و امیدواریم تا مناسک حج این عزیزان به راحتی پشت سر گذاشته شده و جانبازان حج شیرین و با معنویتی به نیابت از هموطنان و دیگر ایثارگران داشته باشند. 

مدیرکل ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد برنامه‌های این کاروان در سفر معنوی حج گفت: در خلال سفر، دوره‌های آموزشی با موضوعات مختلف برای اعضای کاروان برگزار می‌شود همچنین ورزش یکی از برنامه‌های ثابت روزانه برای جانبازان در مکه مکرمه و مدینه منوره خواهد بود. 

وی با اشاره به امکانات فراهم شده برای جانبازان مانند اتوبوس‌های ویژه، خاطرنشان کرد: سختی‌های جسمی برای جانبازان در طول سفر به مراتب از افراد عادی بیشتر است ولی این عزیزان عاشق رفتن به سفر زیارتی مکه مکرمه و مدینه منوره هستند و همیشه در آرزوی این سفر بوده‌اند و اعمالشان را با همراهی عوامل کاروان و همراهانشان با دقت انجام می‌دهند. 

حسینی هتل‌های محل استقرار کاروان ویژه حج جانبازان را مناسب‌سازی شده و منطبق با شرایط جانبازان اعلام کرد و گفت: هتل‌های پیش بینی شده در مدینه منوره و مکه مکرمه از سال‌های گذشته با پیگیری بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان حج و زیارت از نظر رمپ، آسانسور، ظرفیت اتاق‌ها، ابعاد سرویس‌های بهداشتی و… مناسب‌سازی شده است. 

وی در پایان تأکید کرد: به ایثارگران در حج امسال ۲۲۴۰ نفر سهمیه اختصاص داده شده است که امیدوار هستیم این عزیزان در این سفر معنوی به جانبازان کاروان ویژه حج بپیوندند تا فضای معنوی بیشتری ایجاد شود. 

گفتنی است، کاروان ویژه حج جانبازان ظهر روز جمعه سوم تیر ماه عازم مدینه منوره شد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز