خبرگزاری کار ایران

ابلاغ دستورالعمل پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان استثنایی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۵۸۳

​پیرو دستورالعمل پایگاه‌های اوقات فراغت وزارت آموزش و پرورش، دستورالعمل راه‌اندازی این پایگاه‌ها در مدارس استثنایی برای اجرا به ادارات کل آموزش‌ و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، حمید طریفی حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این خصوص گفت: تشکیل پایگاه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان استثنایی، یکی از برنامه‌های سازمان در غنی‌سازی اوقات فراغت این دانش‌آموزان به شمار می رود و  متنوع‌سازی محیط‌های یادگیری، یکی از راهکارهای اساسی در تعلیم و تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان قلمداد می‌گردد. 

وی افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت یکی از مهم‌ترین فرصت‌های تربیتی است که توجّه به آن، آثار بسیار مؤثری از نظر اجتماعی، فرهنگی و تربیتی برای دانش‌آموزان خواهد داشت. 

طریفی حسینی با بیان اینکه  گروه‌های مختلف دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دارای ویژگی‌های خاصی بوده و با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند، گفت: اما همه آن‌ها دارای نیازهای مشترکی می‌باشند، از جمله این نیازها، نیاز به خودشناسی و پذیرش مسئولیت اجتماعی در قالب تربیت عملی است که با شکوفا نمودن استعدادها و توانمندی‌های هر فرد از طریق انجام فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی، قابل تأمین است. 

معاون وزیر با اشاره به تعطیلی مدارس در فصل تابستان و کمبود ظرفیت‌های خارج از مدرسه برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان استثنایی، تاکید کرد: برنامه‌یزی مدوّن و بهره‌گیری از تمامی امکانات برای کیفیت‌بخشی به اوقات فراغت این گروه از دانش‌آموزان صورت بگیرد. 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به برخی از اهداف فعالیت های پیش بینی شده برای پایگاه های تابستانی  اشاره کرد و گفت:  تقویت هویت دینی و ملی دانش‌آموزان، کشف و هدایت استعداد دانش‌آموزان، استمرار فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و تربیت بدنی در اوقات فراغت با رویکرد خانواده محور، ایجاد زمینه‌های لازم به منظور تقویت و تأمین سلامتی جسمانی و روانی دانش‌آموزان و  اهتمام به آموزش مهارت‌های فنّی و حرفه‌ای در زمینه کارآفرینی دانش‌آموزان از جمله این اهداف است‌. 

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، وی افزود: هم چنین ایجاد فرصت آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی، اهتمام به امر آموزش مهارت‌های زندگی در دانش آموزان و تقویت مهارت‌های فرزندپروری و نشاط‌ آفرینی در خانواده از دیگر اهداف این برنامه است. 

طریفی حسینی‌ با تاکید بر محوریت مدارس و برنامه‌ریزی‌های غیرمتمرکز، خلّاقانه و نوآورانه از طرف مدارس در اجرای این برنامه‌ها گفت:  جلب مشارکت دانش‌آموزان برای حضور در پایگاه‌ها و نیز استفاده از ظرفیت های محلی برای غنابخشیدن به برنامه‌های پایگاه‌ها  نیز در دستور کار استان‌ها قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز