خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد:

مجوز فعالیت بیمارستان هلال‌احمر در مکه صادر شد/ توصیه به زائران برای پیشگیری از ابتلا به بیماری در ایام حج

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۵۰۳

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه زائران حج تمتع از وضعیت سلامت مناسبی برخوردار هستند، گفت: رعایت بهداشت دست‌ها، استفاده از ماسک و نوشیدن مایعات فراوان برای پیشگیری از گرمازدگی، سه عامل مهم برای حفظ سلامت زائران در حج است.

به گزارش ایلنا به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ سیدعلی مرعشی گفت: وضعیت سلامت زائران حج تمتع مناسب است و در حال حاضر بیماری حاد نگران کننده‌ای در میان زائران نداریم.

 

وی با اشاره به فعال شدن مطب‌ها، مراکز درمانی و بیمارستان هلال‌احمر ایران در عربستان سعودی، افزود: به تدریج که زائران ایرانی به شهرهای مکه و مدینه وارد می شوند، مراکز درمانی هلال‌احمر هم فعال شده و خدمات درمانی را ارائه می دهند.

مجوز فعالیت بیمارستان هلال احمر در مکه صادر شد

مرعشی گفت: روز گذشته مجوز فعالیت بیمارستان جمعیت هلال‌احمر در شهر مکه نیز توسط وزارت بهداشت عربستان  صادر شد و این بیمارستان به صورت رسمی فعالیتش را آغاز کرد که فعالیت بیمارستان، گام بزرگی در ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با بیان اینکه تا امروز بیش از ۸ هزار خدمت درمانی در مکه و مدینه به زائران ارائه شده است، تاکید کرد: پزشکان متخصص ایرانی در بیمارستان این جمعیت حضور دارند و در صورت نیاز، زائران خدمات تخصصی درمانی دریافت می‌کنند.

مرعشی ادامه داد: سلامت زائران ایرانی در وضعیت آرام و مناسبی است و امیدواریم این روند آرامش با پیشگیری‌ها و مراقبت‌هایی که در حال انجام است در روزهای منتهی به ایام تشریق نیز ادامه پیدا کند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر گفت: با توجه به گرمای دو شهر مکه و مدینه به زائران توصیه می‌شود تا اقدامات پیشگیری در مورد بیماری‌های فصلی و گرمازدگی را در اولویت مسائل بهداشتی قرار دهند.

مرعشی افزود: زوار از تردد و تحرک در زیر نور آفتاب خودداری کنند و همچنین برای پیشگیری از گرمازدگی، مایعات فراوان بنوشند. از طرفی با توجه به تشرف زوار بیت‌الله الحرام از کشورهای دیگر و افزایش احتمال انتقال بیماری‌ها، توصیه می‌شود که زائران در تجمعات از ماسک استفاده کنند و فاصله اجتماعی با سایر زائران را رعایت کنند. رعایت بهداشت، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و ضدعفونی آنها، مهمترین عوامل در حفظ سلامت زائران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز