خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران:

یک پنجم موارد فوتی در محل کار به فعالیت در ساختمان برمی‌گردد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۴۲۴

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: مشکل بیمه کارگران باید حل شود و افزایش ۱۰ برابری بیمه کارگران ساختمانی بر موارد زیادی تأثیر گذاشته است.

به گزارش ایلنا، مهدی عباسی در هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بیمه کارگران، اظهار کرد: تعدادی از کارگران ساختمانی در حادثه متروپل جان خود را از دست دادند و در این موارد به دلیل عدم برخورداری از بیمه اجتماعی، خانواده آنها از مستمری برخوردار نخواهند شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ارکان اصلی کارگر، کارفرما و کارگاه باعث شده بیمه کارگران ساختار مناسبی نداشته باشد، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار سازمان بین المللی کار از هر پنج مرگ در محل کار یک مورد به مرگ در ساختمان بر می گردد.

وی با اعلام اینکه یک میلیون ۷۰۰ هزار نفر ۵۰ هزار نفر پیمانکاری و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به صورت آزاد مشغول به کار هستند، تصریح کرد: کارگران نیازمند توجه ویژه در حوزه قانون گذاری هستند؛ در سال ۹۹ و سال ۱۴۰۰ نیز اقداماتی شکل گرفته اما هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیده ایم.

عباسی در ادامه یادآور شد: از مجلس شورای اسلامی درخواست داریم که این موضوع را در دستور کار قرار دهند و از شهردار تهران نیز می خواهیم که پیگیری کرده و ساز و کار فعالیت کارگران ساختمانی را جهت ارتقاء ساخت و ساز فراهم کند.

تاثیر افزایش قیمت بیمه کارگران بر قیمت ساختمان

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این خصوص گفت: بیمه کارگران ساختمانی در گذشته رقم بسیار پایینی داشت که افزایش یافت و بر افزایش قیمت تمام شده ساختمان اثر گذاشت.

مهدی چمران ادامه داد: کارفرمایان مبلغ بسیاری را به بیمه ها می پردازند اما کارگران بیمه نیستند و پول تنها به جیب بیمه ها می رود.

وی با تأکید بر اینکه بایستی مشکل بیمه کارگران حل شود، گفت: افزایش ۱۰ برابری بیمه کارگران ساختمانی بر موارد زیادی تأثیر گذاشت؛ در این زمینه به کارگران ظلم می شود چون بیمه نیستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز