خبرگزاری کار ایران

خلیل‌آبادی:

نوع قطع همکاری با پرسنل همشهری، بی احترامی به جایگاه افراد بود

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۲۵۱

عضو شورای شهر تهران گفت: قطع همکاری با پرسنل همشهری بیشتر شبیه به اخراج و بی‌احترامی به جایگاه افراد بود تا تعدیل نیرو.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن خلیل‌آبادی، عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در یکصد و سی و چهارمین جلسه رسمی این شورا نسبت به تعدیل نیروی موسسه همشهری تذکر داد و گفت: درست در همان روزی که اکثر شما در اولین روز کاری پس از تعطیلات نوروزی مشغول تبریک گفتن سال نو به همکاران خود بودید، جمع ۱۰۵ نفر از خانواده بزرگ روزنامه همشهری در اولین مرحله حضورشان در محل کار با جمله "کارمند تعریف نشده است" روی دستگاه انگشت‌زن حضور و غیاب رو به رو شدند.

وی افزود: خودتان را جای آن شخصی بگذارید که کاملا بی خبر از همه جا بعد از تعطیلات نوروزی خبر اخراج شدنش را از دستگاه حضور غیاب متوجه شده است!

خلیل‌آبادی با تاکید براینکه هر مدیری بنا به سلیقه خود، با پرسنل‌اش قطع همکاری می‌کند، گفت: اتفاقی که مشابه آن چندی پیش برای یک جمع ۲۷۰ نفره که به صورت تنخواهی مدت زیادی با سازمان ورزش همکاری داشته‌اند، رخ داد.

 عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، ری و تجریش تعدیل نیرو در هر موسسه‌ای را امری طبیعی خواند و اظهار کرد: روش آن تعدیل‌ها بر پایه اخلاق استوار است. قطع همکاری با پرسنل همشهری بیشتر به اخراج و بی احترامی به جایگاه افراد شبیه بود تا تعدیل نیرو.

وی در ادامه اذعان داشت: قطع همکاری یک باره با شخصی که بیش از ۱۰ سال است با موسسه همشهری قرارداد یکساله می بندد، از نظر انسانی شایسته نیست و نخواهد بود.

خلیل‌آبادی با تاکید بر اینکه از ابتدای دوره پنجم بحث نیروهای همشهری مطرح بود، عنوان کرد: اگر شش ماه پیش به فرد مورد نظر موضوع تعدیل را اعلام می‌کردند و طی این مدت حقوق و بیمه آنان را می‌پرداختند، بسیار حرفه‌ای تر بود.

 عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش تشریح کرد: از  این رو به شهردار و مسئولان موسسه فرهنگی همشهری تذکر می‌دهم که رفتارهای انسان‌محور و اخلاقی را که شعار ما در انتخابات ٢٩ اردیبهشت ٩٦ بوده و همواره برآن تاکید داریم، رعایت کنند و دستور توقف این رفتار غیرحرفه‌ای و بازگشت به کار افراد تعدیل شده را صادر کنند.

 خلیل‌آبادی همچنین افزود: موسسه مذکور در صورت عدم نیاز به اشخاص در هر کار و سمتی با هماهنگی و در فرصتی مناسب و به شیوه اخلاقی و آرامش بخش مازاد نیروی خود را تعیین تکلیف کند.

وی با تاکید بر اینکه موسسه همشهری باید این رفتار را جبران و شورای شهر را از نتیجه آن مطلع کند، گفت: ما پیش از هر وظیفه‌ای باید نماینده مردمی باشیم که برای تغییر روش‌های سرهنگی به فرهنگی به لیست امید رای دادند، نه آن‌که بله قربان‌گویان و افراد مورد حمایت مدیریت پیشین به‌کارشان ادامه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز