خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت:

جلوگیری از رشد جمعیت ایران، برنامه‌ریزی دشمنان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۹۲۸

معاون وزیر بهداشت گفت: دشمنان سال‌هاست برای جلوگیری از رشد جمعیت ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند و چون معتقدند مساله جمعیت می‌تواند موجب فروپاشی جامعه ایران شود.

به گزارش ایلنا، کمال حیدری گفت: بحث جمعیت به  دلیل محدودیت زمانی پنجره جمعیتی کشور از یک بحث صرفا علمی یا سلیقه‌ای بسیار فراتر رفته و اکنون به یک مساله ملی و دغدغه بزرگ اجتماعی بدل شده است.

وی با اشاره به این که دشمنان دنبال القای ناامیدی به مردم هستند، افزود: آنان سال‌هاست برای جلوگیری از رشد جمعیت ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند و چون معتقدند مساله جمعیت می‌تواند موجب فروپاشی جامعه ایران شود بنابراین از هیچ کوششی در راستای جلوگیری از رشد جمعیت کشور، همچون تبلیغات منفی رسانه‌ای، فروگذار نمی‌کنند. بنابراین برای خنثی‌سازی توطئه‌ها همدلی و همکاری درون بخشی و میان بخشی دستگاه‌ها در اجرای قانون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون بهداشت تصریح کرد: متاسفانه حتی در بین اقشاری که مشکل معیشتی ندارند مشاهده می‌شود که نسبت به اهمیت مساله فرزندآوری حساس نیستند و یا این که به داشتن تنها یک فرزند اکتفا می‌کنند.

حیدری بیان داشت: پیری جمعیت در آینده یک معضل جدی برای کشور خواهد بود که تمام ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی امنیتی کشور را می‌تواند دچار مشکل کند. بنابراین حوزه سلامت بسیار قوی‌تر از برنامه تنظیم خانواده باید به برنامه افزایش جمعیت بها داده و برای اجرای قانون جدیت داشته باشد.

وی یادآور شد: نظام سلامت همانگونه که در زمینه واکسیناسیون کرونا بسیار خوب عمل کرده و موجب نشاط جامعه شد، در زمینه جمعیت نیز باید موجبات بیشتر نشاط جامعه را با افزایش و توسعه جمعیت کشور فراهم کند. در این زمینه آموزش مراقبان سلامت، کارکنان، پرسنل و مراجعان آنها با تدوین بسته‌های آموزشی و فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون بهداشت با اشاره به این که برای اجرای مفاد اسناد بالادستی مرتبط با مساله جمعیت و مواد قانون اخیر مجلس در رابطه با جوانی جمعیت در حوزه بهداشت تاکنون زحمات زیادی کشیده شده، گفت: در عین حال اگر این زحمات و برنامه‌ها نمود پیدا نکند همه مسئولان نظام سلامت در برابر قانون و آیندگان باید پاسخگو باشند. بنابراین جدیت داشتن در اجرای قانون سلامت خانواده و جوانی جمعیت بسیار حائز اهمیت است.

گفتنی است در سومین جلسه کمیته بهداشت قرارگاه سلامت خانواده و جوانی جمعیت جباری دبیر قرارگاه سلامت خانواده و جوانی جمعیت وزارت بهداشت و رییس اداره جوانی جمعیت معاونت بهداشت به بیان مواد قانونی و اقدامات انجام شده در راستای اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی پرداخت و نمایندگان دفاتر و ادارات کل این معاونت نیز گزارش اقدامات خود در این خصوص را اعلام کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز