خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

کاهش زندانیان بدهکار دیات کارگاهی به ۱۷ نفر/ ۶۶۶ زندانی مهریه داریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۹۱۷

رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور از کاهش جمعیت زندانیان بدهکار دیه ناشی از حوادث کارگاهی به ۱۷ مددجو خبر داد.

«سید اسدالله جولایی» رییس هیات امناء ستاد دیه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تقدیر از حمایت‌های مادی و معنوی خیرین در راستایی حبس‌زدایی از زندان‌ها گفت: از جمعیت سه هزار و ۲۰۲ نفری زندانیان جرایم غیرعمد در کشور هم‌اکنون تنها ۷ محکوم به دیات منجر به فوت و ۱۰ محبوس بدهکار دیات جرحی در بند حبس بسر می‌برند.

وی با بیان اینکه کمترین طیف زندانیان تحت حمایت ستاد دیه را محکومان دیات ناشی از اتفاقات حین کار تشکیل می‌دهند، ادامه داد: بدهکاران مالی ناشی از مطالبه وجه و تضامین بانکی با دو هزار و ۳۶۱ زندانی، شلوغ‌ترین دسته زندانیان نیازمند را شامل شده و در رتبه بعدی متعهدان به پرداخت مهریه هستند که در حال حاضر ۶۶۶ زندانی را شامل می‌شوند.

رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور با اعلام این که تنها ۲.۵ درصد زندانیان واجد شرایط در مسائل غیرعمد بدهکاران دیات هستند، گفت: در احصاء این جمعیت حداقلی باید گفت بعد از محکومان پرداخت دیه حوادث ناشی از کار، بدهکاران دیات تصادفات رانندگی و زندانیان جرایم شبه عمد و خطای محض قرار دارند که به ترتیب هر کدام ۲۸ و ۳۶ مددجو را شامل می‌شوند.

وی تصریح کرد: به لطف رعایت اصول ایمنی کار و نظارت بیشتر بر پروژه‌های ساختمانی و قراردادهای احداثی خوشبختانه از سه سال گذشته تاکنون جمعیت زندانیان ناشی از حوادث کار سیر نزولی داشته و این جمعیت طی این بازه زمانی همواره دو رقمی بوده است.

جولایی در خصوص مبلغ بدهی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: محبوسان بدهکار دیه با وجود اقلیت هستند، اما محکوم‌به آن‌ها رقم سنگین‌تری را به خود اختصاص داده است و همچنین در برخی پرونده‌های جرحی مانند سقوط یک کارگر از ارتفاع ممکن است کارفرمای پروژه با رقمی چند میلیاردی بدهکار دیه شود.

رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور با اشاره به محکومان ناشی از حوادث کار تصریح کرد: در استان فارس ۸ نفر، استان خوزستان ۳ نفر و استان‌های تهران، گلستان، اردبیل، هرمزگان، مرکزی و قزوین یک نفر در این دسته از جرائم در زندان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز