خبرگزاری کار ایران

توافق دانشگاه تهران با برخی دانشگاه‌های عراقی برای تربیت مدرس و اعزام استاد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۹۳۳

مدیرکل دانشجویان بین‌الملل دانشگاه تهران از توافق با برخی دانشگاه‌های عراق در زمینه تربیت مدرس و همچنین اعزام استاد از دانشگاه تهران برای تدریس در برخی رشته‌ها خبر داد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه تهران، معصومه ملک، مدیر کل دانشجویان بین‌الملل دانشگاه تهران با اشاره به سفر اخیر مسئولان معاونت بین‌الملل دانشگاه تهران به عراق، از بازدید چندین دانشگاه عراق شامل دانشگاه بغداد، تکنولوژی بغداد، الزهرا و بصره خبر داد و گفت: در زمینه تربیت مدرس برای برخی دانشگاه‌های عراق در دانشگاه تهران و همچنین اعزام استاد از دانشگاه تهران برای تدریس در برخی رشته‌ها توافق شد. 

وی از تاکید بر اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های موجود، برگزاری دوره‌های مشترک، فرصت‌های مطالعاتی مشترک، انجام پروژه‌ها و همکاری‌های مشترک بویژه در زمینه مهار و مقابله با مساله ریزگردها، محیط‌زیست و آب به عنوان دیگر توافقات انجام‌شده در این سفر نام برد. 

مدیرکل دانشجویان بین‌الملل دانشگاه تهران با اشاره به بررسی راه‌های جذب دانشجو از کشور عراق، گفت: دانشگاه تهران با وجود توان علمی و رتبه علمی خوب در منطقه، اما در زمینه جذب دانشجوی بین‌الملل موفق عمل نکرده و باید از پتانسیل و جایگاهی که دارد برای جذب دانشجویی بین‌المللی بویژه از کشورهای همسایه استفاده کند تا بتواند توانمندی عملی ایران را به درستی به جامعه بین‌المللی معرفی کند. 

وی به بازدید از دانشگاه بصره و مرکز علوم دریایی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در این زمینه پیشنهاد دادیم که مرکز دریایی بصره با پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران و برخی واحدهای دانشگاه در پردیس مرکزی که در زمینه مسائل دریایی فعالیت دارند و همچنین برخی کشورهای منطقه مانند قطر و مرکز دریایی کراچی در پاکستان، در یک همکاری مشترک بتوانند مرکزی برای محققان کشورهای منطقه در زمینه علوم دریایی باشند. 

ملک با بیان اینکه در این سفر، طرف‌های عراقی با آشنایی کامل از ظرفیت‌های علمی دانشگاه تهران خواهان همکاری با دانشگاه تهران شدند، تصریح کرد: اگر در جذب دانشجو فعالانه عمل کنیم، این موضوع می‌تواند در گسترش همکاری‌های بلندمدت با عراق تأثیرگذار باشد؛ چراکه این فارغ‌التحصیلان پس از بازگشت به کشور خود در آنجا هیأت علمی دانشگاه خواهند شد و می‌توانند پایه‌گذار یک فعالیت علمی مشترک بلند مدت ۳۰ساله باشد. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در پی سفر مدیران ارشد حوزه بین‌الملل دانشگاه تهران به کشور عراق و امکان‌سنجی حوزه‌های گسترش روابط علمی و بین دانشگاهی ایران و عراق، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران  سید محمد مرندی معاون بین‌الملل، محمود کمره‌ای معاون آموزشی وحمید زارع رئیس دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران در سفر به عراق، زمینه‌های گسترش همکاری‌های علمی و دانشگاهی دانشگاه تهران با دانشگاه‌های عراق را بررسی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز