خبرگزاری کار ایران

در آیین اختتامیه جشنواره جوشش مطرح شد:

تشکل‌ها باید متناسب با مسائل روز در جامعه جریان‌ساز باشند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۶۸۹

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره دانشجویی، دانش آموزی بین‌المللی فیلم کوتاه و پویا نمایی با عنوان جوشش چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه برگزار شد.

به گزارش ایلنا از امور سامانه‌ها و روابط عمومی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره دانشجویی، دانش آموزی بین‌المللی فیلم کوتاه و پویا نمایی با عنوان جوشش چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در محل باشگاه دانشجویان با حضورسید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، هادی بهرامی احسان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد. 

تشکل‌ها باید متناسب با مسائل روز در جامعه جریان‌ساز باشند

سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در این مراسم ضمن ابراز خرسندی نسبت به برگزاری جشنواره جوشش، اظهار کرد: جشنواره جوشش یک کار بسیار ارزشمند است که در دانشگاه تهران شکل گرفته است. 

وی ادامه داد: درباره مسئولیت و مأموریت تشکل‌های‌های دانشجویی در دانشگاه باید در فضای مناسب‌تری گفت و گو کنیم؛ چرا که کمک می‌کند، در راستای مسئولیت و نقش‌مان هدف‌گذاری مشترک داشته باشیم. 

مقیمی تاکید کرد: به نوعی اشتراک نظری در منظر و رویکرد تشکل‌های دانشجویی وجود ندارد اما برگزاری چنین جشنواره‌هایی باعث می‌شوند، پیوندی میان آن‌ها شکل بگیرد و آن‌ها از منظر زبان هنر کارکردهای اثر بخش خود را در جامعه دانشگاهی و افکار عمومی کشور عرضه کنند که بسیار ارزشمند است و باید آن را توسعه داد. 

رئیس دانشگاه تهران بیان کرد: همیشه در خصوص فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی دچار کلیشه‌های سنتی و قدیمی هستیم و گزاره‌های بیان شده در جلسات نیز با دهه‌های قبل تفاوت چندانی ندارد اما تشکل‌ها باید متناسب با مسائل روز در جامعه جریان ساز باشند، به جای اینکه جریان‌پذیر شوند. 

وی گفت: در دانشگاه تهران معتقدیم که فعالیت سیاسی و اجتماعی باید وجود داشته باشد و روز به روز تقویت کنیم اما باید فعالیت‌ها جنبه آگاهی دهنده داشته باشد و تحت تأثیر خط مشی‌های خارج از دانشگاه نباشد و در جهت غیرکارکردی منحرف نشوند. 

از فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی حمایت می‌کنیم

 هادی بهرامی احسان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران اظهار کرد: برگزاری جشنواره حرکت در دانشگاه تهران که ویژه انجمن‌های علمی بود، موجی از شور و نشاط از جنس فرهنگی و اجتماعی در تمام دانشگاه‌ها ایجاد کرد و انگیزه جامعه دانشگاهی را تقویت کرد. 

وی با اشاره به اینکه ۵ تشکل اسلامی دانشجویی در دانشگاه تهران فعالیت می‌کنند که هر یک از آن‌ها دفاتر مختلفی در سطح دانشگاه دارند، افزود: از فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی حمایت می‌کنیم و البته کمک‌ها و ارتباطات، دو سویه کمک می‌کند، نه تنها در حوزه علم و دانش، بلکه در حوزه سیاسی و اجتماعی تحرک داشته باشیم. 

بهرامی احسان گفت: آرمان گرایی یکی از مسائل بسیار اساسی و بنیادین است که نبود آن منجر یاس، ناامیدی، روزمرگی و فقدان انگیزش می‌شود، آرمان گرایی در آموزه‌های دینی در دو افق پیگیری شده است.

ایجاد یک بانک متشکل از هنرمندان متفکر و متعهد

 سید محمدحسن احمدی مدیر برنامه‌ریزی و نظارت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در این مراسم گفت: اختتامیه اولین جشنواره ویژه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تهران با افقی بین‌المللی و با طعمی از هنر و رسانه و با مشارکت فعال دانشجویان دانشگاه برگزار شد. 

وی با اشاره به اینکه در جهت تقویت جریان فرهنگی در دانشگاه و سیاستگذاری فرهنگی اداره مطالعات فرهنگی و اداره تشکل‌های دانشجویی در قالب مدیریت برنامه‌ریزی و نظارت فرهنگی و اجتماعی تشکیل شد، افزود: جشنواره جوشش در نتیجه اجرای دو سیاست کلی، لزوم حمایت از تشکل‌های دانشجویی و اهمیت هنر و رسانه به عنوان پایه عملیات فرهنگی برگزار شد. 

احمدی تاکید کرد: کارگروه هنر و رسانه با هدف متمرکز کردن تمامی ظرفیت‌های هنری دانشجویان و ایجاد یک بانک متشکل از هنرمندان متفکر و متعهد تشکیل شد و جشنواره جوشش به نوعی در جهت شکل دهی به چنین هدفی، طراحی شده است. 

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با بیان اینکه جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و پویانمایی جوشش به عنوان اولین گام در راستای نشاط بخشی به بدنه فعالان دانشجویی دانشگاه تهران، پا به عرصه فرهنگ دانشگاه تهران گذاشته است، خاطر نشان کرد: جوشش بیشتر از اینکه یک رویداد باشد؛ یک فرآیند در جهت ایجاد انسجام در تشکل‌های دانشجویی در محورهای قابل وحدت است و پایش فرهنگی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تهران و بررسی وضعیت تشکل‌ها در نقش آفرینی نسبت به رسالت دانشگاه تهران درعرصه ملی و بین‌المللی، پیوست پررنگ جشنواره جوشش است. 

در پایان مراسم از مجید فرح آبادی با اثر در پایانِاسرائیل، رسول صادقی با اثر وطن و محسن صابری با اثر از بهشت تقدیر شد. همچنین بسیج دانشجویی، مجمع جنبش دانشجویان عدالتخواه و جامعه اسلامی به عنوان تشکل‌های دانشجویی فعال دانشگاه مورد تقدیر قرار گرفتند. 

جشنواره پویانمایی و فیلم با عنوان «جوشش» با هدف ایجاد نشاط در بخش تشکل‌های دانشجویی و با مشارکت فعالان این بخش برگزار شد که تجربه جدیدی را در فضای فرهنگی دانشگاه به ارمغان می‌آورد. نشست‌های ویژه نقد و بررسی فعالیت فرهنگی تشکل‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران نیز از جمله برنامه‌های این جشنواره بود که تا روز اختتامیه ادامه داشت. پایش فرهنگی تشکل‌های دانشجویی و معرفی برنامه‌ها و اهداف آن‌ها توسط تشکل‌های اسلامی دانشگاه، فرصت جدیدی را برای آشنایی دانشجویان با این بخش فراهم کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز