خبرگزاری کار ایران

این خبر بروز رسانی می‌شود؛

۱۸ کشته و ۸۶ مصدوم بر اثر خروج قطار مسافربری از ریل+ فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۳۴۳

حادثه خروج قطار از ریل در محور طبس_یزد تاکنون ۱۸ کشته و ۸۶ مصدوم برجای گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ساعت۰۵:۳۰ بامداد امروز یک قطار مسافربری در خراسان جنوبی-طبس-مسجد شکر (کیلومتر ۵۰محورطبس _یزد (ایستگاه مزینو) ) بر اثر برخورد با بیل مکانیکی از ریل خارج شد.

خروج قطار مشهد - یزد از ریل خرابکاری نبود/ لزوم تشکیل کمیسیون ۵ نفره برای تعیین علت حادثه

۱۶:۲۵

محمدحسن نامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره جزییات حادثه خروج قطار مشهد - یزد از ریل گفت: حوالی ساعت ۵:۳۰ صبح امروز قطار مسافربری مشهد - یزد در حال حرکت بود که در ۸۰ کیلومتری طبس و در محدوده ایستگاه مزینو از ریل خارج شد.این قطار ۳۸۲ مسافر داشت که البته در مبدا این قطار ۳۴۲ بلیط فروخته و به نظر می‌رسد، سایر افراد بین راه سوار شده بودند. خوشبختانه دقایقی قبل از وقوع حادثه مسافران برای ادای فریضه نماز پیاده شده بودند و مسافران در هنگام حادثه بیدار بوده‌اند، اگر در هنگام خواب این اتفاق می‌افتاد قطعا آمار مصدومان و جانباختگان بیشتر از این تعداد می‌شد.

رییس سازمان بحران کشور خاطرنشان کرد: بر اثر این حادثه ۸ واگن قطار از مجموع ۱۱ واگن این قطار از ریل خارج شد که سه واگن آن به طور کامل واژگون شدند. پس از این حادثه امدادگران جمعیت هلال احمر، اورژانس و… در محل حاضر شده و در مجموع هشت بالگرد از استان‌های اطراف از جمله سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، یزد و… در محل وقوع حادثه حضور داشتند.

نامی با اشاره به آمار جانباختگان این حادثه گفت: ۱۷ نفر در مجموع جان خود را از دست داده‌اند و ۳۶۲ مسافر دیگر این قطار نیز توسط بالگردها منتقل شده‌اند. حال عمومی مصدومان نیز مساعد گزارش شده است.

نامی درباره برخورد این قطار با یک بیل مکانیکی گفت: درخصوص علت حادثه کمیسیون پنج نفره باید تشکیل شود و در این باره اعضای این کمیسیون پاسخ تخصصی خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد: این اتفاق حادثه خرابکاری و تروریستی نبوده است. همچنین مفقودی در حال حاضر وجود ندارد و همه واگن‌ها بررسی شده است.

آمار فوتی‌ها به ۱۸ نفر رسید

۱۴:۵

محمدرضا رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا آمار فوت شدگان حادثه خروج قطار از ریل در محور طبس_ یزد به ۲۱ نفر رسیده است، گفت: خبر این آمار مورد تایید نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر آمار جانباختگان این حادثه به ۱۸ نفر رسیده است.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به افزایش آمار مصدومان حادثه خروج قطار از ریل در خراسان جنوبی گفت: آمار مصدومان به ۸۶ نفر رسیده است.

یک مفقودی در حادثه خروج قطار مسافربری از ریل

۱۴:۰۲

"مهدی ولیپور" رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه اکنون امدادرسانی به تمام مصدومان حادثه واژگونی قطار مسافربری طبس - یزد انجام شده است، گفت: یک نفر همچنان مفقود است و امدادگران در تلاش برای نجات او هستند.

وی ادامه داد: پس از پیدا شدن تنها مفقودی حادثه پایان عملیات را اعلام خواهیم کرد.

رییس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۰ مصدوم نیز از طریق نیروهای هلال احمر به بیمارستان منتقل شده‌اند.

برخی اجساد هموطنان قابل شناسایی نیست

۱۰:۵۷

سید ابوالحسم میرجلیلی، مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره علت وقوع حادثه خروج قطار مسافربری از ریل در استان خراسان جنوبی گفت: علت این حادثه در دست بررسی است و پس از مشخص شدن قطعا اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: بلافاصله بعد از وقوع حادثه با دستور استاندار، تمام دستگاه‌های امدادی و بحران به محل حادثه اعزام شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۷ دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه بالگرد امدادی از یزد، خراسان رضوی و خراسان جنوبی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

میرجلیلی خاطرنشان کرد: تا این لحظه ۲۵ مصدوم حادثه با ۷ دستگاه آمبولانس به بیمارستان شهر طبس اعزام شده‌اند و تعداد جراح و ارتوپد از مرکز استان تامین شده است تا امدادرسانی و خدمات‌رسانی به این مصدومان با سرعت انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به شدت جراحت حادثه و اینکه برخی از اجساد هموطنان متاسفانه قابل شناسایی نیست و قطع دست و پا داشته‌ایم تا این لحظه آماری که مدیریت بحران استان تایید می‌کند، تعداد ۷ کشته است که البته این آمار ممکن است افزایش پیدا کند.

تعداد فوتی‌ها به ۱۷ نفر رسد

۱۰:۱۲

«علی اکبر رحیمیان» فرماندار طبس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین آمار جانباختگان حادثه خروج قطار مسافربری از ریل در محور طبس_یزد گفت: تاکنون ۱۷ نفر در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: ۳۰ مصدوم اعزام شده‌اند و حال ۵ نفر از آنان وخیم گزارش شده است. همچنین چند نفر مفقود اعلام شده‌ که احتمالا در زیر واگن‌ها گرفتار شده‌اند.

فرماندار طبس با بیان اینکه منطقه صعب‌العبور است، خاطرنشان کرد: دو واگن واژگون شده است و منتظر جرثقیل سنگین هستیم.

رحیمیان با اشاره به حضور نیروهای امدادی در منطقه گفت: دو بالگرد امداد و نجات در منطقه حضور دارند و تمام نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

هماهنگی با پزشکی قانونی برای تشخیص هویت جانباختگان

۰۹:۲۲

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین جزییات حادثه خروج قطار مسافربری از ریل گفت: تا این لحظه ۱۲ مصدوم بد حال داریم. ۳۰ مصدوم دیگر نیز نیاز به انتقال به بیمارستان دارند.

وی ادامه داد: ۱۰ دستگاه آمبولانس در محل حادثه حضور دارند. سه بالگرد در حال اعزام به منطقه هستند. سایر مسافران نیز به یک قطار دیگر به طبس اعزام خواهند شد.

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: با پزشکی قانونی برای تشخیص هویت جانباختگان هماهنگی لازم صورت گرفته است. همچنین جراح و ارتوپد به منطقه اعزام شده‌اند.

خالدی تصریح کرد: با سازمان انتقال خون برای انتقال خون مازاد به طبس و همچنین با بیمارستان‌های طبس و فردوس نیز هماهنگی لازم صورت گرفته است. شناسایی مجروحان نیز در حال انجام است.

اعلام جزئیات وقوع سانحه قطار مشهد- یزد/ جابجایی مسافران با قطار جدید به طبس

۰۸:۵۸

سید حسن موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات سانحه قطار مشهد- یزد اظهار داشت: براساس اطلاعات اولیه ای که از محل دریافت کردیم، حدود ساعت 5 و 30 دقیقه صبح امروز قطار مسافری مشهد به مقصد یزد در پلاک عباس‌آباد- ریزو به دلیل برخورد با بیل خورد دچار این سانحه شد. البته برخورد از رو به رو نبوده و احتمالا بیل مکانیکی از بغل برخورد کرده‌ است.

وی ادامه داد: در پی این برخورد 5 واگن از خط خارج شده و طبق اعلام اورژانس متاسفانه 10 نفر فوت شدند و 12 نفر هم مصدوم شده‌اند.

معاون ناوگان مسافری راه آهن گفت: این قطار حدود 348 مسافر داشته که راه‌آهن اقدامات سریع برای جابه جایی این مسافران انجام داده است و تا دقایقی دیگر قطار دیگری به محل سانحه برای جابه جایی مسافران  می‌رسد. در حال حاضر از ایستگاه طبس یک قطار فوق‌العاده به محل اعزام شده است تا مسافران را به ایستگاه طبس منتقل کند و از ایستگاه طبس اتوبوسی برای انتقال مسافران به یزد در نظر گرفته شده‌ است.

موسوی در پاسخ به این سوال که ساعت 5 صبح بیل مکانیکی در حال چه کاری در محل سانحه بوده‌ است، گفت: در این محل احتمالا کارگاهی وجود داشته اما هنوز اطلاعات دقیقی به دست نیامده است و کمیسیون عالی سوانح دقایقی پس از وقوع سانحه به محل اعزام شده که علت دقیق حادثه را مورد بررسی قرار می‌دهد و اطلاعات دقیق پس از بررسی کمیسیون اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

۵ نفر مفقود شدند

۰۸:۵۰

محمدرضا رضایی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به وقوع حادثه خروج قطار از ریل در محور طبس_یزد گفت: بامداد امروز قطار مسافربری طبس به یزد از ریل خارج شد، شش تیم امدادی از هلال احمر برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام شده اند.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۰ نفر جان باخته و ۵۰ نفر مصدوم شده‌اند که حال ۱۶ مصدوم وخیم اعلام شده است، همچنین ۵ نفر هم مفقود هستند.

۱۸ کشته و ۸۶ مصدوم بر اثر خروج قطار مسافربری از ریل+ فیلم

۱۰ کشته و ۱۵ مصدوم بر اثر خروج قطار مسافربری از ریل

۰۸:۰۰

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جزئیات حادثه خروج قطار مسافربری از ریل در استان خراسان جنوبی گفت: بلافاصله بعد از  اطلاع رسانی درباره حادثه، ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۳ فروند بالگرد به محل حادثه اعزام شد.

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: تاکنون براثر این حادثه متاسفانه ۱۰ نفر جان خود را از دست داده و ۱۵ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

اعزام بالگرد به محل حادثه

۰۶:۴۸

مهدی ولیپور رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وقوع یک حادثه ریلی در استان خراسان جنوبی گفت: در پی این تماس تلفنی با استان دو تیم به همراه رئیس شعبه شهرستان طبس به محل حادثه اعزام شده اند.

رییس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: ۵ واگن این قطار از خط خارج شده است.

به گفته ولی‌پور دو بالگرد از بیرجند و مشهد هماهنگ شده تا به محل حادثه اعزام شوند.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور نیز در همین رابطه گفت: سه فروند بالگرد و ۱۰ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

 

۱۸ کشته و ۸۶ مصدوم بر اثر خروج قطار مسافربری از ریل+ فیلم

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز