خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

اعزام ۲۸۰ نیروی بهداشتی و درمانی به حج/ احتمال افزایش درمانگاه‌های بین راهی در راهپیمایی اربعین

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۲۷۸

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اقدامات این مرکز برای برگزاری راهپیمایی اربعین از اعزام ۲۸۰ نیروی بهداشتی و درمانی به حج خبر داد.

«سید علی مرعشی» رییس مرکز پزشکی حج و زیارت در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با توجه به برگزاری راهپیمایی اربعین درباره اقدامات این مرکز گفت: جلسات اولیه در این خصوص برگزار شده است کمیته‌های مختلف برنامه ریزی‌های لازم را برای اربعین داشته اند. مرکزپزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر نیز فراخوانی داده‌ایم تا افرادی که تمایل دارند در عملیات بهداشت و درمان اربعین با ما همکاری داشته باشند ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: هر سال این موضوع اتفاق افتاده و ما از دانشگاههای مختلف و گروه‌هایی مردمی اربعین که در بخش بهداشت و درمان فعالیت می‌کنند استفاده می‌کنیم.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت با بیان اینکه در آخرین سالی که اربعین را برگزار کردیم ۲۵ مقر در بین راه و کربلا و نجف داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که امسال به دلیل اینکه اربعین در سال گذشته با محدودیت بسیار برگزار شده بود امسال استقبال زائران برای اربعین بیشتر خواهد بود و ما جمعیت را بیش از ۴ میلیون نفر تخمین می‌زنیم. بنابراین تعداد درمانگاه‌های بین راهی و همکاری با بیمارستان‌های عراق افزایش خواهد یافت و استعداد کار درمانی را قطعا افزایش خواهیم داد.

مرعشی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره اعزام کادر پزشکی به حج گفت: ۲۸۰ نیروی بهداشتی و درمانی به حج اعزام می‌شود. در عین حال به ازای هر ۴۰۰ نفر زائر یک پزشک همراه مجموعه و در محل سکونت‌شان وجود دارد که البته این غیر از تعداد پزشکی است که در بیمارستان ما در مکه حضور دارند که کل پرسنل بیمارستان ما هم اعم از پزشک متخصص، داروساز، دندان‌پزشک، کادر پرستار، سی‌سی‌یو و… که ۱۲۳ نفر هستند. یعنی حدود ۳۷ هزار زائر داریم، ۲۰۰۰ نفر کادر اجرایی حج و ۹۵ پزشک.

وی ادامه داد: در مدینه دو درمانگاه شبانه روزی و یک مدیریت مرکزی و در مکه سه درمانگاه شبانه روزی و یک مدیریت مرکزی در سی هتل هم مطب پزشک دایر است.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت درباره ارسال دارو به عربستان تصریح کرد: مقداری از داروها هم بیستم خرداد ماه منتقل کرده‌ایم در عین حال قیمت دارو در عربستان را هم گرفتیم که اگر به هر دلیلی موفق به انتقال دارویمان نشویم، بتوانیم از آنجا دارو خریداری کنیم که البته فوق‌العاده گران است. در عین حال به دلیل سنگینی سرم و شربت فعلا بنا داریم این دو قلم را از سعودی خریداری کنیم. زیرا هزینه حمل آن‌ها ۲.۴ دلار به ازای هر کیلو دارو است. داروهایی که قرار است در عربستان خریداری شود به این صورت است که شرکت‌های توزیع کننده دارو سعودی مذاکره کرده‌ایم و آن‌ها قبول کرده‌اند با همان شرایطی که برای درمانگاه‌ها و داروخانه‌های خودشان توزیع می‌کنند به همان قیمت کارخانه برای ما بیاورند و به صورت هفتگی داروهای ما را تامین کرده و در پایان مازاد را پس می‌گیرند.

مرعشی در پاسخ به این سوال که آیا حجاج دیگر کشورها نیز می‌توانند در درمانگاههای کشور ما در عربستان در ایام حج ویزیت شوند، تصریح کرد: خیر از مواردی که در عربستان از ما تعهد گرفته می‌شود این است که ما در عربستان اجازه ویزیت زائر کشورهای دیگر را نداریم این تعهد از همه کشورها اخذ می‌شود. همه کشورهایی که به حج مشرف می‌شوند یک تیم پزشکی به همراه دارند ما و ترکیه بزرگترین تیم پزشکی را در عربستان داریم. در مکه سی سی یو مجهز با همه امکانات داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز