خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

۸۵ درصد دانش آموختگان هنرستان‌ها جذب بازار کار می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۹۵۱

وزیر آموزش و پرورش در سفر به استان همدان و در شورای اداری این استان با اشاره به نقش آفرینی موثر و قابل توجه دانش آموزان در عرصه های مختلف رشد و توسعه کشور، گفت: ۸۵ درصد دانش آموختگان هنرستان ها جذب بازار کار می‌شوند که این نشانه بارزی از نقش آفرینی دانش آموزان در توسعه کشور است.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در جلسه شورای اداری استان همدان، افزود: هزینه در حوزه تعلیم و تربیت نوعی سرمایه گذاری است چرا که نقش آموزش و پرورش در عرصه های مختلف از جمله در تولید ملی دانش بنیان نیز بسیار چشمگیر و ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه تا وقتی در آموزش پرورش سرمایه گذاری نشود، نتیجه ای در دانشگاه و عرصه تولید دانش بنیان حاصل نمی شود، اظهار داشت: اگر به دانش آموزان فرصت یادگیری داده شود به خوبی می توانند در جوامع دانش بنیان نقش آفرینی و مشارکت فعال داشته باشند.

نوری به بازگشایی مدارس پس از مشکلات ناشی از همه گیری کرونا اشاره کرد و گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا مدارس باید آخرین نقطه برای تعطیلی و اولین محل برای بازگشایی باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تعطیلی مدارس موجب افت تحصیلی شدید دانش آموزان در کشور شد، اظهار داشت: به همین دلیل و برای جبران این افت و عقب ماندگی آموزشی، از اول تیرماه پایگاه های تابستانی مدارس فعال و برگزار خواهند شد.

وی افزود: در همین راستا، برای اثربخشی بهتر و موثر این اقدام، شیوه نامه فعالیت پایگاه های تابستانی مدارس تدوین شده و به زودی ابلاغ می شود.

نوری با بیان اینکه در سال های اخیر اقدام موثری برای جذب نیرو در آموزش و پرورش نشده است، تصریح کرد:چهار میلیون دانش آموز در کشور نیاز به کلاس درس دارند که با توجه به افزایش تراکم جمعیتی مدارس در چندسال اخیر، اقدام برای جذب معلم در آموزش و پرورش بسیار ضروری است که با همت دولت سیزدهم ۳۴ هزار و ۸۰۰ نیروی جدید استخدام و جذب شده اند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی بزرگترین و مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش است، گفت: امسال و از طریق برگزاری آزمون استخدامی ۳۸ هزار و ۸۱۳ معلم در قالب ماده ۲۸ جذب نهاد تعلیم و تربیت می‌شوند.

وی افزود: در تامین نیروی انسانی، ۱۵ هزار دانشجوی سال آخر در دانشگاه فرهنگیان داریم که سال آخر کارورزی خود را در مدارس انجام می دهند و با یک اقدام هدفمند ۲۵ هزار نفر دانشجو نیز از این طریق جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توسعه فضاهای آموزشی گفت: در ساخت و سازها از محل سفرهای استانی دولت ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان علاوه بر بودجه‌ای که داشتیم به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است و در بخش خیرین نیز اعتباراتی خوبی گذاشتیم که نوید موفقیت ها و انجام کارهای بزرگی را در این حوزه می دهد.

وی ادامه داد: روند سریع مهاجرت، رشد جمعیت، فرسودگی مدارس و دیگر موارد اجازه نمی‌دهد به درستی به ساخت و ساز و بهسازی فضاهای آموزشی بپردازیم، هرچند در ۶ ماه گدشته پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش در سفرهای استانی دولت ۲ برابر شده و باید روش‌های دیگری نیز برای این موضوع طراحی شود.

نوری از اختصاص ۱.۵ میلیون یورو اعتبار از طریق سازمان انرژی اتمی برای انجام فعالیت‌های درسی و آموزشی صلح‌آمیز هسته‌ای در مدارس خبر داد و اظهار داشت: از هفته آینده با استفاده از برترین‌ دانشمندان جهان برای معلمان زیست دوره‌های آموزشی برگزار و گواهی بین‌المللی صادر می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز