خبرگزاری کار ایران

تحصیل بیش از ۹۰ هزار نفر دانشجوی بین‌المللی در ۵۰ دانشگاه کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۲۵۲

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: بیش از ۹۰ هزار نفر دانشجوی بین‌المللی در ۵۰ دانشگاه کشور تحصیل می‌کنند.

به گزارش ایلنا، آیین امضاء تفاهم‌نامه اولین المپیاد ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌ها و موسسات آموزش‌عالی با حضور دکتر هاشم دادش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان، دکتر حشمت اله علی‌نژاد رئیس دانشگاه مازندران در محل این سازمان برگزار شد. 

در این جلسه  هاشم داداش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان گفت: دانشگاه مازندران به عنوان میزبان اولین المپیاد ورزشی دانشجویان بین‌الملل انتخاب شده است. 

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: تعداد دانشجویان بین‌الملل در سال‌های اخیر بسیار افزایش یافته است به طوری که اکنون بیش از ۹۰ هزار نفر دانشجوی بین‌الملل در ۵۰ دانشگاه کشور به تحصیل می‌پردازند. 

وی افزود: یکی از اموری که ما را در دستیابی به مرجعیت علمی و نیز جایگاه اول علمی در منطقه کمک می‌کند، جذب دانشجویان بین‌الملل از همه کشورهای جهان که در دیپلماسی ما به رسمیت شناخته می‌شوند است و سازمان امور دانشجویان در دولت سیزدهم، این ماموریت را بعنوان اولویت‌های خود با جدیت و با برنامه ریزی، پی خواهد گرفت. 

معاون وزیر علوم برپایی المپیاد ورزشی برای دانشجویان بین الملل را در راستای معرفی پتانسیل‌های مراکز علمی ایران و جذب بیشتر دانشجو و نیز ایجاد شور و نشاط عنوان کرد و افزود: ضرورت دارد ما شرایطی را فراهم آوریم تا این دانشجویان از فرصت کنارهم بودن لذت ببرند و شبکه‌ای از روابط دوستانه را از طریق آشنایی با دانشجویان سایر کشورها ایجاد کنند. 

 داداش‌پور اظهار کرد: این المپیاد ورزشی در حوزه دانشجویان بین‌الملل برای اولین بار است که برگزار می‌شود. امیدوار هستم این المپیاد بتواند در سال‌های مختلف و با اهداف متعالی‌تر برگزار و اثرگذارتر باشد. 

رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه دانشگاه مازندران جزء دانشگاه‌های دولتی پیشرو در جذب دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود به طوری که بیش از ۱۲۰۰ نفر دانشجوی بین‌الملل دارد. 

علی‌نژاد: المپیاد ورزشی دانشجویان بین‌الملل به تحقق دیپلماسی علمی کمک می‌کند

در ادامه دکتر حشمت‌اله علینژاد رئیس دانشگاه مازندران ضمن تشکر از دکتر هاشم داداش‌پور گفت: امیدوار هستیم بتوانیم از اعتمادی که به دانشگاه مازندران شده است رو سفید بیرون بیاییم و با همکاری و همدلی بتوانیم این کار را به نحو مطلوب انجام دهیم. 

رئیس دانشگاه مازندران ادامه داد: دیپلماسی علمی یکی از برنامه‌های وزیر محترم علوم است که برگزاری این المپیاد می‌تواند به تحقق این دیپلماسی علمی کند. به طوری که دانشجویان بین‌الملل علاوه بر مسائل آموزشی و پژوهشی در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی نیز بتوانند در کنارهم رشد یابند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: این المپیاد سبب ایجاد شور و نشاط در بین دانشجویان می‌شود. دانشگاه مازندران با بیش از ۱۲۰۰ دانشجوی بین‌الملل تلاش خود را می‌کند تا بتواند در این مسیر گام‌های بلندتری را بردارد. 

در ادامه این جلسه تفاهم‌نامه برگزاری اولین المپیاد ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌ها و موسسات آموزش‌عالی میان هاشم داداش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان و دکتر حشمت اله علینژاد رئیس دانشگاه مازندران امضاء شد. 

گفتنی است؛ در این جلسه معاونان و مدیر کل دانشجویان خارج و تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان و معاون دانشجویی، مسئولان سازمان و دانشگاه مازندران حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز