خبرگزاری کار ایران

اخطار به شهرداری تهران در خصوص عدم اجرای مصوبه اصلاح روش‌های صدور پروانه

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۷۳۷

یک عضو شورای شهر درباره عدم ارائه لایحه بازنگری و اصلاح فرآیند صدور پروانه و گواهی ساختمانی به شورای شهر از سوی شهرداری تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی عباسی، عضو شورای شهر تهران در شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران که صبح امروز برگزار شد، گفت: مصوبه‌ای در تاریخ ۲۱ مهرماه ۱۴۰۰ به شهرداری تهران ابلاغ شده است در این مصوبه شهرداری تهران را الزام کردیم به اینکه نسبت به ارائه لایحه بازنگری و اصلاح فرآیند صدور پروانه و گواهی ساختمانی به شورای اسلامی شهر تهران ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این مصوبه اقدام کند، یعنی ۲۱ دی ماه یا در بهمن‌ماه باید رسیدگی به لایحه شهرداری را انجام می‌دادیم.

وی ادامه داد: از همکاران در شهرداری خواهشمندم این را در دستور کار خود قرار دهند.

این عضو شورای شهر تهران گفت: همچنین مقرر شده بود گزارشی را از وضعیت اصلاح فرآیند صدور پروانه به شورا ارائه دهند. خواهشم از شهرداری تهران این است که ماده دوم این مصوبه را به سرعت اجرایی کنند تا شاهد کاهش زمان صدور پروانه باشیم و در خصوص بند سوم نیز که ارائه لایحه است اقدام کند.

عباسی خاطرنشان کرد: ۵ آذرماه ۱۴۰۰ الزام شهرداری به ارائه لایحه ایجاد واحد خدمات مشاوره شهرسازی تهران بود که در اینجا نیز مصوباتی را در یک ماده واحده و ۵ تبصره داشتیم مدت ارائه این لایحه نیز یک ماه بوده است که هنوز انجام نشده و از شهرداری درخواست می‌کنم آن را ارائه کند.

در ادامه چمران با تایید تذکر عباسی گفت: شهرداری توضیح دهد که چرا این مصوبه اجرا نشده و باید اجرا شود و نامه به شهرداری زده شود که چرا این مصوبه که جزییاتی در آن گنجانده شده و تخصصی است اجرا نشده است چراکه اگر اجرا می‌شد شرایط بهتری داشتیم این نامه را به عنوان اخطار و تذکر به شهرداری ارائه دهید که این مصوبه را اجرا کرده و ما منتظر اجرایی شدن این مصوبه هستیم.

وی ادامه داد: همچنین طرحی را که قرار بود ارائه کنند و آقای صارمی گفتند آماده است زودتر ارائه کنند بنابراین با شرایطی که دولت تعیین کرده است باید در یک مدت زمان کوتاه همه این موارد در یک سامانه قرار بگیرد متاسفانه در شهرداری هنوز تغییری در صدور پروانه ساختمانی نمی‌بینیم و این عقب‌ماندگی از ما است و باید جبران شود و شهرداری موظف است مصوبه را اجرا کند و اگر مشکلی دارد باید بحث و دنبال کنند نه اینکه مسکوت بماند.

رییس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: ما بعدا می‌توانیم در این زمینه مانور دهیم که پروانه ساخت که در یک مدت طولانی صادر می‌شد در یک مدت زمان کم صادر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز