خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

تاکید بر لزوم ورود اطلاعات مدارس به سامانه سنجش سلامت دانش آموزان/ نباید مدارس را تعطیل کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۰۰۴

استاندار تهران بر لزوم ورود اطلاعات مدارس به سامانه سنجش سلامت دانش آموزان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن منصوری، استاندار تهران در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با تشکر از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: به لطف خدا هم در کشور و هم استان یک آرامش خوبی در خصوص بیماری کرونا رسیده ایم و باید این موضوع را قدر بدانیم و شاکر باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در این شرایط نیز باید مراقبت‌ها را تشدید کنیم، ادامه داد: متاسفانه رفتارهای مدیریتی‌مان همیشه تکرار می‌شود و به همین صورت است که وقتی پیک بالاتر می‌رود جدی می‌گیریم و وقتی پایین می‌آید کار را رها می‌کنیم و آسیب آن را نیز می‌بینیم.

استاندار تهران با بیان اینکه مسئله بیماری کرونا برای ما واقعا ناشناخته است، خاطرنشان کرد: حداقل بنده مطمئن نیستم که یک ماه یا دو ماه دیگر که اینجا نشسته‌ایم با آرامش صحبت کنیم. ما تجربه کمتر از سی فوتی را داشته‌ایم که متاسفانه بعد از آن دوباره به نزدیک ۲۰۰ فوتی رسیده ایم. لذا باید کار را جدی دنبال کنند و باید میزان فوتی‌ها را به صفر برسانیم.

منصوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اهمیت تزریق دُز سوم واکسن گفت: باید نسبت به تکمیل تزریق دُز سوم با جدیت عمل کنیم تا همان گونه که تزریق دُز اول و دوم انجام شد، دُز سوم که در حال حاضر با نسبت بسیار پایین‌تری تزریق شده است پیگیری شود. این کار باید از طریق رسانه‌ها فرهنگ‌سازی شود. براساس گزارش‌ها تزریق دُز سوم واکسن ایمنی را تا حدود ۷۵ درصد افزایش می‌دهد؛ لذا باید جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: در خصوص شهرستان پاکدشت به عنوان تنها شهرستانی که آمار مراجعین سرپایی در آن افزایش پیدا کرده و این افزایش معنادار است، موجب ایجاد نگرانی می‌شود و باید فرماندار و مسئولین مرتبط با حوزه کرونا بررسی کنند و علت این موضوع را پیدا کنند.

استاندار تهران با بیان اینکه موضوع فاصله‌گذاری مدارس نیز روشن است، تصریح کرد: نمی‌توانیم و نباید مدارس را تعطیل کنیم. واقعیت کلاس‌های ما نیز مشخص است. با همین ساختار موجود حتی الامکان باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی محقق شود. بی‌تردید دوگانه رعایت و تعطیلی مدارس گزاره‌ای غلط است و در شرایط فعلی هر چه می‌توانیم باید رعایت‌ها را جدی‌تر بگیریم.

منصوری خاطرنشان کرد: سرویس‌های مدارس نیز از اهمیت بسزایی برخوردار هستند چرا که چند دانش آموز با یک راننده در فضای ماشین قرار می‌گیرند لذا باید این موضوع به سرویس مدارس توسط مدیران مدارس تذکر داده شود تا مراعات کنند. اگر راننده‌ای رعایت نمی‌کند مدارس باید نسبت به تغییر آن اقدام کنند.

استاندار تهران با تاکید بر لزوم ورود اطلاعات مدارس به سامانه سنجش سلامت دانش آموزان گفت: استانی همانند تهران با حدود ۸۰۰۰ مدرسه قطعا برای ورود به اطلاعات نیازمند سامانه است. این زیرساخت‌ها برای کرونا و پس از آن نیاز است. بی‌تردید کرونا علیرغم مشقات و آسیب‌هایی که به همراه داشت برکاتی همچون پیشرفت در حوزه دولت الکترونیک و ارتقای سطح خدمات در حوزه نرم افزاری و فناورانه را نیز به همراه داشته است. مبنای طراحی و اجرای سامانه‌ها نیز همین موضوع است.

وی ادامه داد: اگر سامانه کارآمدی نداشته باشیم قطعا مورد بهره برداری قرار نمی‌گیرد. لذا دانشگاه‌های علوم پزشکی باید نسبت به ارتقای سامانه سنجش سلامت دانش آموزان اقدام کند و آموزش و پرورش نیز ورود اطلاعات مدارس را جدی بگیرد. بر همین اساس باید به مدیران مدارس اطلاع‌رسانی شود و ورود اطلاعات آن‌ها به سامانه نیز پیگیری شود.

منصوری با بیان اینکه در سطح استان تهران اگر دانشگاه‌های علوم پزشکی پروتکل و دستورالعملی را پس از جمع‌بندی به نتیجه برسند و به مدارس ابلاغ کنند باید اجرایی شود، گفت: این طور نیست که تنها به ابلاغیه‌های وزارتخانه توجه شود. اگر در دانشگاه‌های علوم پزشکی به دستورالعمل جدیدی برسند و در کمیسیون تخصصی در ستاد استانی مقابله با کرونا به تصویب برسد حتما باید اجرایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز