خبرگزاری کار ایران

سروری خبر داد:

تزریق حدود ۳ هزار اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی در سال ۱۴۰۱/ تهرانِ بی‌حریم فاجعه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۸۹۵

نایب رییس شورای شهر تهران گفت: مردم در روز قدس حادثه بزرگی را رقم زدند و دیروز جلوه بزرگی از نشاط اجتماعی و حضور مردم در خیابان‌های کشور بروز پیدا کرد. این حماسه بزرگی بود که به ظهور رسید و دیروز را یکی از بانشاط ترین راهپیمایی روز قدس می بینم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز سروری، نایب رئیس شورای شهر تهران در نشست خبری که به مناسبت روز شوراها برگزار شد، اظهار کرد: یکی از افتخارات نظام شورایی کشور این است که یکی از اولین دستورات صادر شده امام مسأله شوراها بود و این نشان‌دهنده عمق نگاه ایشان و هدف گذاری است که مردم برای تصمیم سازی و تصمیم گیری کشور داشتند.ما امانت بزرگی را امروز در اختیار داریم و انشالله با تلاش و کوشش بتوانیم این امانت بزرگ را به سرانجام برسانیم.

او همچنین از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس تشکر کرد و گفت: مردم در روز قدس حادثه بزرگی را رقم زدند و دیروز جلوه بزرگی از نشاط اجتماعی و حضور مردم در خیابان های کشور بروز پیدا کرد. این حماسه بزرگی بود که به ظهور رسید و دیروز را یکی از بانشاط ترین راهپیمایی روز قدس می بینم.

سروری همچنین با اشاره به درگذشت نادر طالب زاده گفت: نادر طالب زاده از چهره های تاثیرگذار فرهنگی کشور بودند و برنامه ریزی های ایشان که مختص ابتکارات خودشان بود توانست دشمن را آزار دهد و امیدواریم راه پرفروغ ایشان توسط مجاهدین فرهنگ و هنر ادامه پیدا کند.

او همچنین با اشاره به روز خلیج فارس گفت: همه می دانند استفاده از این آبراهه باید با استناد به منافع ملی ایران رقم بخورد. شکل گیری عزمت، اقتدار و بزرگی ملت ایران در آب های خلیج فارس برای همه ملت ها باید به عنوان یک موضوع عبرت آموز و درس بزرگ فرض شود.

سروری همچنین با اشاره به روز کارگر گفت: روز کارگر را در پیش داریم و به همه کارگران کشور این روز را تبریک می گوییم.

نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر تهران از زمان به دست گرفتن مدیریت حرف اصلی خود را شورای تحول گرا و مبتنی بر آموزه های انقلاب اسلامی قرار داده، گفت: از شهرداری و مدیریت شهری جز این را طلب نمی کنیم و ما هر روز باید شاهد سطح قابل توجهی از ارائه خدمات مفید به مردم باشیم و آن چیزی است که از آن عقب نشینی نخواهیم کرد.همه مصوبات نشان می دهد که باید خدمات دهی به شهر به مردم بازگردد و شورا و شهرداری به صورت منسجم برای ارایه خدمات به مردم حرکت می کنند. کلید این کار زده شده و اقدامات اساسی در حال شکل‌گیری است و مهمترین مسأله این است که این اقدامات باید با مشارکت مردم شکل بگیرد.

او با تاکید بر اینکه این موضوع مهمی است گفت:  به همین دلیل سازمان نوآوری را مستقیما زیر نظر شهردار قرار دادیم و مطالبه خود را قطعی تر می کنیم که طرح های نوآورانه و مبتکرانه هر روز باید تجلی کند و شعار خدمت را پوشش دهد.

پرویز سروری در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره نقدهای وارد شده به شهرداری و حاشیه های ایجاد شده برای آن و همچنین بازداشت یکی از اعضای خانواده عضو شورای شهر گفت: این نقدها طبیعتاً سازنده است. البته اگر نقد به حوزه تخریب وارد نشود. از شهرداری تهران توقع هفت ماهه باید داشته باشیم. چرا که تا کار را به دست بگیرد زمان بسیار زیادی نیست. اما فکر می کنیم شهرداری در راستای مطالباتی که شورای ششم داشته حرکت کرده و هر روز شاهد به بار نشستن این اقدامات هستند.

او تاکید کرد: معتقد بودیم شورا باید براساس مسائل مردم برنامه ریزی کند و احساس می کنیم این نظام مسائل رعایت می شود. یکی از موضوعات مهم ما مسأله حمل و نقل است و بیشترین تمرکز را بر مسأله حمل و نقل قرار دادیم چرا که خروجی آن می تواند به کاهش آلودگی هوا را به همراه داشت و زمینه یک امکان مناسب را برای خدمات رسانی ایجاد کند. اما احساس ما این است که شهرداری دارد از شرایط چهار سال گذشته خارج می شود.

سروری ادامه داد: در این مدت کوتاه ۱۷۵ اتوبوس را توانستیم خریداری کنیم و ۵۰۰ دستگاه را در شرایط اورهال گذاشتیم. اینکه برای سال ۱۴۰۱ تزریق حدود ۳ هزار اتوبوس در نظر گرفتیم نشان می دهد مدیریت شهری در جهت منافع مردم حرکت می کند.

او با بیان اینکه در بحث مترو نیز اقدامات خوبی صورت گرفته اضافه کرد: مصوبه اخیر آقای زاکانی که توانستند از دولت اخذ کنند زمینه ورود ۱۰۵ دستگاه واگن را فراهم می کند و نظر ما این است که از ظرفیت موجود مترو استفاده حداقلی می کنیم. ریل و ایستگاه آماده است و همه امکانات فراهم است و اگر بتوانیم طول توقف را کاهش دهیم می توانیم خدمات بهتری ارایه دهیم و در شش ماهه اول کارنامه قابل قبولی است.

سروری با بیان اینکه در بحث های اجتماعی سیاست گذاری خوبی در حال انجام است گفت: برخلاف چیزی که از برخی رسانه ها می بینیم خلاف آن صورت می گیرد و برخی به گونه ای عنوان می کنند که شهرداری همه اقدامات را خودش برعهده گرفته و انجام می دهد در حالی که برعکس این است.

او با اشاره به تشکیل قرارگاه ها در شهرداری گفت: تشکیل قرارگاه ها یک هم افزایی برای خدمت است. در قرارگاه اجتماعی ۱۰ هزار معتاد جمع آوری شده و در مراکز قرار گرفتند و پیشنهاد می کنم رسانه ها به این مراکز بروند و بازدید داشته باشند و این اقدامی است که درگذشته امکان پذیر نشده بود همه مجموعه ها پای کار آمدند و ظرفیت بی نظیری را ایجاد کردند.بعضاً اطلاعات غلط باعث می شود که برداشت های غلطی صورت بگیرد.

او در پاسخ به اینکه شورای شهر چطور می تواند اعتماد مردم را که در سال های اخیر سلب شده باز گرداند گفت: توقع مردم در ۱۲ سال مدیریت دکتر قالیباف بالا رفته است. کار بزرگی که انجام دادند سطح توقع مردم را از مدیریت شهری بالا بردند و این را یک فرصت می دانیم.یعنی شورای ششم باید بتواند آن خدمت را انجام دهد و حتی بالاتر از آن عمل کند و تضمین آن عملکرد است. مردم گفتار درمانی زیاد دیده اند و منتظر عملکرد هستند‌.

سروری اضافه کرد: شورای شهر بیش از ۵۰ درصد مصوباتش برای کاهش زمان صدور پروانه بوده است و تا خرداد ماه این زمان را به دو الی سه ماه کاهش می دهیم. بعد از تعطیلات فعالیت معاونت شهرسازی توسط شهرداری به ساعت ۸ می رسد و شهرداری برای این مورد فعالیت را تا ساعت ۸ امتداد می دهد تا مردم مراجعه و ارتباط برقرار کنند.

او در ادامه گفت: عدم مراجعه حضوری را در دستور کار قرار دادیم. یکی از موضوعاتی که باعث می شود زمینه فساد فراهم شود مواجه مردم به دفاتر شهرسازی هستند و شهرداری با طراحی که کرده است تا چهار ماه آینده تا ۸۰ درصد مراجعه حضوری را کاهش خواهد داد. این هم نظارت شورا را به شدت افرایش می دهد.

سروری تاکید کرد که اگر بخواهیم ضمانتی به شهروندان بدهیم را باید در عمل انجام دهیم گفت: تضمین ما در تحقق وعده ها و شعارها است و تلاش می کنیم به این موضوع جامه عمل بپوشانیم.

او در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین  وضعیت جسمانی مهدی چمران گفت: شرایط سلامت ایشان روند با سرعتی را گرفته است و انشالله در یکی دو هفته آینده امکان حضور ایشان در صحن را خواهیم داشت.

سروری در پاسخ به اینکه ابرپروژه ها در دوره ششم ادامه پیدا می کند یا خیر گفت: حتما باید این موضوع در دستور کار باشد و در سال جاری چند پروژه بزرگ را در دستور کار داریم و انشالله مدیریت شهری آنها را انجام دهد.ابتدا باید موتور خدمت را روشن می کردیم و اینکه بتوانیم زمان صدور پروانه را از ۱۴ ماه به دو ماه برسانیم یک ابر پروژه است. اما باید یک هم افزایی بین سرعت تحولات در کشور و تهران و سرعت عملکرد شهرداری به وجود بیاید.

او تاکید کرد: همین  که در این هفت ماه ۱۲۴۰ هکتار به ظرفیت های موجود فضای سبز اضافه شد نشان می دهد که دست اندرکاران مدیریت شهری تصمیم گرفتند وارد فازهای موثر در همه زمینه ها شوند.نکته دوم این است که ظرفیت های موجود را به گونه ای فعال کنیم که از آنها استفاده حداکثری داشته باشیم.

نایب ریس شورای شهر تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره ترافیک تهران گفت: ترافیک یک موضوع ملی است و همه باید در این ماجرا حضور پیدا کنند و از همینجا باید از دولت تشکر کنیم چرا که یک هم افزایی از سوی دولت دارد صورت می گیرد. فردا یک جلسه هم اندیشی  برگزار می شود و از شهرداری درخواست کردیم قرارگاه حمل و نقل را تشریح کنند.

او تاکید کرد که کلید ماجرا در یک اراده ملی برای حل مشکل است.‌

سروری در پاسخ به سوال دیگری درباره واردات اتوبوس های دسته دوم به ناوگان حمل و نقل اظهار کرد: شهرداری نمی خواهد اتوبوس های دسته دوم وارد کند، بلکه در کنار تزریق اتوبوس های نو برای برون رفت از وضعیت موجود از ظرفیت های دیگر استفاده می‌کند. آن هم به این صورت نیست که بخواهیم اتوبوس های فرسوده را وارد تهران کنیم. در کشورهای مختلف هم که الان مشکل حمل و نقل را به صورت جدی دارند این یک روال عادی است.

سروری همچنین درباره وضعیت شورایاری ها اظهار کرد: شورایاری ها ظرفیت انکار ناپذیری در تهران هستند و در دوران مختلف با حمایت شورای شهر جای گرفته است و این انتقاد را به شورای قبلی داریم که این مسأله را به طور جدی پیگیری نکردند که منجر به انحلال شورایاری ها شد.

او اضافه کرد: آقای چمران نامه محکمی زدند تا امکان تجدید نظر در این زمینه را فراهم کنند. شهرداری الان به صورت قانونی نمی تواند این کار را انجام دهد و تحت عنوان محلات تلاش کرده که از این فرایند استفاده کند و در رابطه با خدمات دهی محلات انجام وظیفه کنند.

سروری گفت: البته برخی دسیسه هایی‌هم هست و برخی راه را غلط می روند ومی گویند می خواهیم بیاییم جلوی شورا در حالی که شورا نقشی در این ماجرا نداشته است. شورایاری ها در بعد نظارتی خیلی موثر بودند.قطعا برای اینکه شهرداری و شورا در مسأله خدمات دهی موفق باشد حتما باید از ظرفیت شورایاری ها استفاده شود اما فعلا منع قانونی داریم که از ظرفیت شورایاری استفاده کنیم.

نایب رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره صیانت از حریم شهر تهران و اذعان شهرداری مبنی بر اینکه حریم موضوعی حاکمیتی است و به تنهایی از پس آن بر نمی آید، شورا برای نظارت بر این موضوع چه اقدامی انجام می دهد اظهار کرد: ما نظارت می کنیم اما واقعا کار دشواری است. یکی از مشکلات بسیار بزرگ تهران بحث حریم است. از طرفی با حریم مشترک مواجه هستیم و حریم شهرهای دیگر وارد حریم تهران شده است. آنها یک حقوق مکتسبه ای دارند و معتقدند به این دلیل که در مجاورت تهران قرار گرفتیم از فرصت های بزرگ محروم می شویم.

او ادامه داد: از طرفی تهران اگر بخواهد اجازه این فرصت های بزرگ را بدهد بی حریم می‌شود و این برای تهران یک فاجعه است. اولین اقدام باید اصلاح قانون باشد و مشکل ما الان قانون است. قانونی که در مجلس مصوب شد چون نگاه کلی داشت نتوانسته به صورت جامع به این موضوع بپردازد. از طریق کمیسیون کلان شهرها و شورای عالی استان ها باید مسأله حریم را فعال کند و به این منظور کارگروهای جدی را از طریق شورای عالی استان ها فعال می کنیم  باید به طرحی برسیم که حقوق آنها را نسبتا تامین کنیم و در عین حال اجازه ندهیم حریم تهران دستخوش تغییر جدی شود.  الان راه حل اصلی را نظارت نمی دانم هرچند لازم است اما مسأله ضرورتی اصلاح قانون است و باید برای این وضعیت چاره اندیشی داشته باشیم.

سروری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا درباره تشکیل قرارگاه های متعدد توسط شهرداری در حالی که کارشناسان شهری آن را یک پروژه شکست خورده می دانند اظهار کرد: نقش مدیریت شهری در موضوع جمعیت بسیار مهم است اما در جهت فرهنگ سازی و تولید مشوق برای شهروندان که آنها را مجاب می کند با فرزند آوری از این مانع جمعیتی که کشور را تهدید می کند، جلوگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز