خبرگزاری کار ایران

در یک بیانیه سه زبانه؛

کمیسیون ملی آیسسکو اقدام تروریستی کابل و شهادت دانش‌آموزان افغانستانی را محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۶۳۳

کمیسیون ملی آیسسکو در محکومیت اقدام تروریستی ۳۰ فروردین در کابل و شهادت تعدادی از دانش آموزان مظلوم افغانستانی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، کمیسیون ملی آیسسکو در ذیل وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در محکومیت اقدام تروریستی ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ در کابل و شهادت تعدادی از دانش‌آموزان مظلوم افغانستانی در ایام ماه رمضان بیانیه سه زبانه صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

جریان آمریکایی و استعماری تکفیر و افراط و التقاط برای پمپاژ اسلام هراسی در جهان این بار واهمه خود از دانش و دانایی و تعلیم و تربیت را نمایش داد و با به خاک و خون کشیدن دانش‌آموزان و نوجوانان افغانستانی بزرگترین هدف انفجارات خود را مدارس بعنوان پایگاه دانایی در برابر جهل و نوجوانان بعنوان آینده سازان قرارداد.

دشمنان وحدت  بدانند از هر شهیدی لاله‌ای می‌روید برای بیداری ملت‌ها و اقدامات تروریستی آنها، تنفر مردم را از اربابان آمریکایی و سلفی و ارتجاعی آنها چندبرابر می‌کند. 

کمیسیون ملی آیسسکو در  ذیل وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران اقدام تروریستی در  مدارس کابل و شهادت تعدادی از دانش آموزان مظلوم سنی و شیعه افغانستانی را در ایام ماه رمضان محکوم می‌کند و آن را توطئه‌ای دیگر برای اسلام هراسی و تفرقه و عقب انداختگی کشورهای منطقه و ایجاد موج مهاجرت هزاره‌ها و کوچاندن و خروج آنها از  افغانستان می‌داند.

فروردین ۱۴۰۱

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز