خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت:

نخبه‌پروری و جانشین پروری یکی از حلقه‌های مفقوده در نظام سلامت است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۰۰۲

رحیمی در دیدار با دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری سیاست‌گذاری، اقتصاد و مدیریت خدمات بهداشتی درمانی که با حضور براتی از اعضای هیئت‌علمی برتر مدیریت در کشور برگزار شد، گفت: نظام سلامت در آینده نچندان دور برای حوزه مدیریت، سیاست‌گذاری و اقتصاد درمان نیازمند جوانان متدین و نخبه در این حوزه است که باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، بهروز رحیمی با بیان اینکه از مشکلاتی که در منابع انسانی ما وجود دارد، نگاه غیرعلمی به تخصص‌ها و ساختارهای بدنه کارشناسی است، گفت: در بدنه کارشناسی وزارت بهداشت، متخصصینی در حوزه‌های مختلف وجود دارد که شاید به آن‌ها کمتر توجه شده و این امر نیازمند بازنگریست.

وی در ادامه افزود: هدایت و مسیرسازی رشته‌های مختلف بهداشت و درمان باید مطابق با رسته‌های شغلی صورت بگیرد و باید تدابیری اندیشیده شود که هر رشته‌ای در جایگاه شغلی خودش مشغول به خدمت‌رسانی شود که ساختار اداری و سازمانی وزارت بهداشت به سمت تعالی حرکت کند.
 
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه تربیت مدیران شایسته و جانشین پروری در حوزه‌های مختلف مدیریت باید در دستور کار باشد، گفت: نظام سلامت در آینده نچندان دور برای حوزه مدیریت، سیاست‌گذاری و اقتصاد درمان نیازمند جوانان متدین و نخبه در این حوزه است که باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
 
وی در ادامه افزود: علم مدیریت نوین تأکید می‌کند که اگر نخبه پروری و جانشین پروری در سازمانی به‌درستی صورت نگیرد، آن سازمان در مدت‌زمانی کوتاه روبه‌زوال خواهد رفت و ساختار آن به‌سوی فروپاشی سوق داده می‌شود.
 
رحیمی با بیان اینکه باید قانون بهره‌وری نیروی انسانی را به‌درستی پیاده‌سازی کنیم، گفت: این قانون به دو اصل مهم تأکید دارد که یکی استفاده صحیح و کامل از تخصص نیروی کار است و دیگری توجه به خواسته‌ها و دغدغه‌های پرسنلی است که تصمیم داریم این فرایند را در بازه زمانی مشخص و از پیش تعریف‌شده عملی سازیم.
 
وی در ادامه تبیین کرد: ایجاد انگیزه در بین دانشجویان علوم پزشکی در همه مقاطع امری ضروری و مهم است و باید در راستای قوانین و مقررات فضای رقابتی و انگیزشی سالمی را ایجاد کنیم تا در جهت رشد و تعالی سازمانی بتوانند قدم بردارند.
 
رحیمی با تأکید بر این‌که حوزه مدیریت و آموزش مدیریتی حوزه وسیعی است، گفت: این‌که صرفاً مدرک تحصیلی در حوزه مدیریت اخذ کنیم یک مدیر خوب محسوب نمی‌شویم.
 
وی در ادامه گفت: مدیریت را باید در میدان کار و برحسب تجربه‌های مدیران به نام آموخت و آموزه‌های آکادمیک مدیریت صرفاً بخشی از راهکارهایی خواهد بود که می‌تواند در ادامه مسیر فرد را یاری کند.
 
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه جانشین پروری یکی از حلقه‌های مفقوده در نظام سلامت است، گفت: مدیران نخبه و کارآزموده در نظام سلامت باید در راستای حوزه کاری خود به بحث جانشین پروری اهمیت ویژه داشته باشند و از جوانان نخبه و متدین در رشته‌های مدیریتی حوزه سلامت جانشینان قوی برای ایران اسلامی تربیت کنند، چراکه آینده این کشور همین جوانان خواهند بود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز