خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

مخالف تاسیس سازمانی با وظایفِ مشابه فاوا هستیم/ ایجاد سازمان جدید در تضاد با برنامه‌های دولت و شهرداری است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۲۶۲

رئیس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران گفت: اینکه شهرداری می‌گوید برای سازمان جدید فناوری‌های نوین، نیروی جدید نمی‌آوریم در فرضیه درست است، اما وقتی وارد اجرا می‌شویم می‌بینیم که این اتفاق نمی‌افتد.

«ناصر امانی» رئیس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تاسیس سازمان فناوری‌های  نوین در شهرداری تهران با وجود سازمان فاوا اظهار کرد: سوال ما هم از آقای زاکانی همین بود که ضرورت این کار را توضیح دهند، اما شهردار بیشتر در صحبت‌هایی که در صحن داشتند بر ضرورت دانش بنیان کردن و هوشمندسازی اقدامات شهرداری تاکید داشتند. 

او ادامه داد: ما قطعا با این اقدام در شهرداری موافق هستیم و با آن‌ها در زمینه دانش بنیان کردن اولویت‌های شهر تهران که عبارت بود از توسعه حمل و نقل و ترافیک و آلودگی هوا و فرسودگی همکاری می‌کنیم و با شهردار موافق هستیم، اما برای این کار با تولید چرخ جدید مخالفیم. 

امانی اضافه کرد: در شهرداری چرخی هست که در حال چرخیدن است و قدمتی بیش از ۲۰ سال دارد و تراز سازمان فاوا هم از نظر سرمایه انسانی و هم از نظر زیرساخت‌های فنی و تولیداتی که تاکنون داشته از تراز بسیاری از سازمان‌ها در کشور بالاتر است. اگر شهرداری فکر می‌کند نقصی در آن وجود دارد باید آن نقص را برطرف کند نه اینکه یک چرخ جدید اختراع کند و یک سازمان جدید را در کنار سازمان فناوری ایجاد کند.

رئیس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه با توسعه سازمان مخالف است، گفت: زیرا وظایفی که شهرداری برای سازمان جدید در نظر گرفته، دقیقا همان وظایفی است که برای سازمان فناوری و اطلاعات تعریف شده و بخشی از آن اجرائی شده است. شهرداری در کنار حفظ سازمان فاوا می‌خواهد سازمان جدیدی ایجاد کند با این توجیه که فاوا یک سازمان سخت افزاری است و سازمان پیشنهادی یک سازمان مغزافزار است. 

او با بیان اینکه با فرض تشکیل این سازمان نیز جداسازی دو مجموعه کار را دچار مشکل می‌کند، گفت: اساسا جدا کردن این دو سازمان از هم کار را دچار مشکل می‌کند. در گذشته فاوای شهرداری به کمک کارشناسان حوزه‌های ماموریتی اقدامات خوبی را در زمینه هوشمندسازی فعالیت‌های شهرداری برداشته است. اگر شهرداری همین سازمان فاوا را توسعه بدهد و به سمت شهر و شهرداری هوشمند و دانش بنیان حرکت کند این ظرفیت آماده است و با برطرف کردن اشکالات آن همان مجموعه را پیش ببرند. 

امانی در پاسخ به این سوال که آیا این درخواست با توجه به برنامه پنج‌ساله سوم توسعه غیرقانونی نیست؟ گفت: هم با برنامه‌های توسعه پنج‌ساله کشور و هم با برنامه پنج‌ساله سوم شهرداری که توسعه سازمان را منع کرده است، مخالف است. اما دوستان می‌گویند ما نیروی جدید نمی‌آوریم و از پست‌های موجود استفاده می‌کنیم. 

او اضافه کرد: این در فرضیه درست است اما وقتی وارد اجرا می‌شویم می‌بینیم که این اتفاق نمی‌افتد. عملا نمی توانند از سازمان فاوا به سازمان جدید نیرو ببرند، چرا که اگر قرار به استفاده از این نیروها بود از همین سازمان استفاده می‌کردند و در نتیجه حتما می‌خواهند نیروی جدید بیاورند که همان اضافه کردن نیروی انسانی است و اضافه شدن ساختار نیز همان توسعه سازمانی است. 

امانی در پاسخ به برخی شایعات مبنی بر اینکه داماد آقای زاکانی قرار است در سازمان فناوری‌های نوین مستقر شود، اظهار کرد: ما هم شنیده‌ایم اما مستند و قطعی نیست و چیزی نیست که بتوان به آن استناد کرد. در مجموع معتقدیم سازمان جدید نیاز به تاسیس ندارد و سازمان فاوا این ظرفیت را دارد که نیازهای شهرداری را در حوزه هوشمندسازی مرتفع کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز