خبرگزاری کار ایران

سردار هادیانفر در گفت‌وگو با ایلنا:

جریمه کرونایی ۲۹۹ هزار خودور در ایام نوروز به دلیل عدم تزریق واکسن مالکان/ با استفاده از دست افزارها، قبوض کاغذی دیگر کاربردی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۷۲۱

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور از جریمه ۲۹۹ هزار خودرو به دلیل عدم تزریق واکسن توسط مالکانشان خبر داد.

سردار کمال هادیانفر، رییس پلیس راهور انتظامی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جریمه خودروهایی که مالکان آنها واکسن نزده در ایام نوروز به سفر رفته بودند، گفت: در بحث جریمه های کرونایی وزارت بهداشت براساس کد ملی افراد به ما اعلام کرده است که چه کسانی واکسن تزریق نکرده اند و ما هم برهمین اساس در ایام عید ۲۹۹ هزار خودرو را به دلیل عدم واکسیناسیون مالکان آنها اعمال قانون کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اگر کسی واکسن زده اما جریمه شده است به هیات های ۵ نفره ما مراجعه کند و نامه واکسن خود را ارائه دهد تا تغییرات اعمال شود.

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره استفاده از دست افزار و دوربین البسه برای ماموران راهور گفت: در خصوص دست افزارها تقریبا همه ماموران ما دست افزار دریافت کرده اند و در این زمینه تکمیل شده ایم. یک هزار و ۵۰۰ عدد دست افزار نیز در همین شب عید بین همکارانمان توزیع کردیم.

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: صدور قبض های کاغذی دیگر برای ما کارایی ندارد و اقدامات ما در روی دست افزار انجام می شود.

وی ادامه داد: در خصوص دوربین های البسه نیز عددی که برای ما در نظر گرفته اند هنوز کافی نیست اما پرسنل ما استفاده می کنند.

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور تصریح کرد: اساسا یکی از اهداف ما تحول سیستمی در راستای هوشمندسازی است و تلاش می کنیم تا جایی که امکان دارد از سامانه ها و سیستم ها استفاده کنیم و تنش و برخوردمان با مردم به حداقل ممکن برسد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شرکت های خودروسازی برای خودروهای خود تست انجام می دهند، گفت: براساس قانون سازمان استاندارد این مسئولیت را  برعهده دارد و از آنجا که سازمان استاندارد نیروی لازم برای این کار را ندارد از 4 یا 5 شرکت پیمانکار برای این کار استفاده می کند.

وی ادامه داد: وزارت صمت و محیط زیست نیز برای این آزمایشات، بیشتر از شرکت های خصوصی استفاده می کنند.

رییس پلیس راهور انتظامی کشور گفت: اما ما به عنوان پلیس از یک منظر در خط تولید باید بازدید داشته باشیم و از شماره شاسی شماره موتور و درست بودن ارکان وسیله  بازدید می‌کنیم.

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: اما براساس قانون اگر سازمان استاندارد، وزارت صمت و محیط زیست تاییدیه برای خودرو صادر کنند ما باید این خودرو را پلاک کنیم. ما امیدواریم دستگاه‌های متولی روی کیفی سازی و ایمنی کار کنند و اگر این کار نکنند ما از طریق همان بازدیدی که از خط تولید داریم و باید انجام دهیم این موارد را نیز کنترل می کنیم.

رییس پلیس راهور انتظامی کشور تاکید کرد: ما امیدواریم در سال ۱۴۰۱ همه دستگاه‌های مسئول را برای ایمنی در تردد و کاهش تصادفات پای کار بیاوریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز