خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بسیج سازندگی:

"بازگشت زندانی به جامعه" در گرو مهارت آموزی و اشتغال است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۹۰۸

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: ما ۲۲ واحد بسیج را برای مهارت آموزی و اشتغال پای کار آورده ایم و البته در حوزه آزادی زندانیان هم همراه هستیم و تاکنون بیش از ۹ هزار زندانی جرایم غیرعمد آزاد شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی در مراسم امضای تفاهم‌نامه با سازمان زندان‌ها گفت: در آستانه قرن پانزدهم هستیم قرنی که شگفتی های اسلام و معجزات انقلاب به جهانیان نشان داده خواهد شد و قرنی که انقلاب اسلامی از تنگی های معیشتی عبور خواهد کرد.

وی ادامه داد: امروز در ماه مبارک رمضان دور هم جمع شدیم تا یکی از مصادیق کمک های مومنانه را رقم بزنیم. بسیج در گام دوم انقلاب پاره تن مردم است و هر جا که نیاز انقلاب اسلامی است و ضرورت ایجاد می کند به میدان می آید.

او با اشاره به تفاهم نامه با سازمان زندان‌ها گفت: بنا به هر دلیلی این افراد محبوس شده اند، اما چگونه رفتار کردن نظام در مقابل این افراد مهم است.

سردار زهرایی خاطرنشان کرد: دو اقدام باید انجام‌ شود یک اقدام محتوایی است که باید نگرش و جهان بینی زندانی را نسبت به قبل از زندانی شدن او متفاوت کند. فضای غالب زندان‌ها فرهنگی و تربیتی است. تغییر این جهان بینی باید خود را در مصادیقی نشان دهد مهارت آموزی یکی از این مصادیق است.

وی ادامه داد: یک زندانی وقتی به جامعه باز می گردد باید دارای هویت جدیدی باشد که این با مهارت آموزی و اشتغال ایجاد  می شود.

‌وی با بیان اینکه نقطه هدف ما محرومان است ادامه داد: از نگاه من زندانی هم یک فرد محروم است.

سردار زهرایی خاطرنشان کرد: در طول محکومیت آمادگی داریم تا بستر بازاریابی برای فروش محصولات زندانیان را فراهم کنیم. امروز باید کنار هم باشیم تا مشکلات مردم حل شود. پیشنهاد میکنیم که هر سه ماه برای بررسی اقدامات نیز جلسه داشته باشیم و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنیم.

وی گفت: ما ۲۲واحد بسیج را برای مهارت آموزی و اشتغال پای کار آورده ایم و البته در حوزه آزادی زندانیان هم همراه هستیم و تاکنون بیش از ۹ هزار زندانی جرایم غیر عمد آزاد شده اند.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: ما برای اشتغال از دولت و مجلس، تسهیلات کلان دریافت می کنیم و آمادگی داریم برای آموزش، مهارت آموزی و‌توسعه اشتغال خرد و خانگی برای زندانیان و خانواده های آنها و البته در بازاریابی محصولات تولید شده زندانیان هم همراهی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز