خبرگزاری کار ایران

مجلس ایالت اوکلاهاما لایحه‌ای را تصویب کرد که تقریباً تمام سقط جنین‌ها را غیرقانونی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۳۳۱

مجلس اوکلاهاما روز سه‌شنبه لایحه‌ای را تصویب کرد که سقط جنین را جرم می‌داند و تا 10 سال حبس دارد.

مجلس اوکلاهامای آمریکا روز گذشته سه شنبه لایحه ای را تصویب کردند که انجام سقط جنین را جنایت شناخته و بر اساس آن مجرم به تحمل 10 سال حبس محکوم می شود.

مجلس نمایندگان ایالت اوکلاهامای آمریکا که اکثریت کرسی های آن در اختیار جمهوری خواهان است در رای گیری روز گذشته خود و بدون هیچ گونه مباحثه ای با 70 رای موافق در مقابل 14 رای مخالف، لایحه را به فرماندار جمهوری خواه این ایالت ارسال کردند. کوین استیت پیشتر گفته بود که هرگونه لایحه ضد سقط جنینی که به روی میزش بیاید را امضا خواهد کرد.

این لایحه یکی از چندین اقدامات ضد سقط جنین موجود در مجلس ایالت اوکلاهاما در سال جاری میلادی است. این طرح سال گذشته در مجلس سنا به تصویب رسیده بود. در این طرح تنها یک استثنا برای انجام سقط جنین آن هم اجرای آن تنها برای نجات جان مادر امکان پذیر است.

بر اساس این لایحه، شخصی که سقط جنین انجام دهد به تحمل 10 سال زندان و پرداخت 100 هزار دلار جریمه محکوم خواهد شد. این محکومیت و جریمه برای پزشکی است که سقط جنین را انجام داده و نه مادر.

همزمان با تصویب این طرح در مجلس اوکلاهاما بیش از 100 نفر از حامیان حقوق سقط جنین در پایتخت آمریکا تجمع کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز