خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد:

دانش آموزان باید با تجهیز خود به آگاهی و بصیرت ادامه دهنده راه شهدا باشند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۳۷۲

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر جایگاه شهدا به عنوان بهترین الگوهای رشد جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: دانش آموزان باید با تجهیز خود به دانش، آگاهی و بصیرت، ادامه دهنده راه شهدا باشند.

به گزارش ایلنا، یوسف نوری بعدازظهر چهارشنبه ۳فروردین ۱۴۰۱در یادمان شهدای والامقام شلمچه اظهار کرد: شلمچه قطعه ای از بهشت است و محل عروج عزیزترین جوانان ایران اسلامی است و امروز رشد و پیشرفت کشور در همه زمینه های علمی و اجتماعی مدیون خون این شهیدان والامقام است.
وی با بیان اینکه ترویج سیره شهیدان به عنوان الگوی برتر در راستای رشد جامعه اسلامی یک اولویت است؛ خاطرنشان کرد:  مسیر شهدا، در امتداد مسیر الهی است و ترویج فرهنگ شهدا و گفتمان ایثار در جامعه، نقش مهمی در تقویت روحیه آحاد ملت ایفا می کند.

نوری با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان در طول دوران دفاع مقدس حماسه‌های بزرگی آفریدند، گفت: نمونه بارز این حماسه‌ها توسط «شهیدحسین فهمیده» که به عنوان یکی از اسطور‌ه‌های به یاد ماندنی در تاریخ ایران اسلامی و الگوی همه دانش آموزان کشور است، رقم خورد و حماسه جانفشانی این دانش آموز شهید در تاریخ انقلاب اسلامی برای همیشه ماندگار خواهد بود.

عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه شهدا جایگاه و مقام بالایی دارند و بی شک با ایثارگری خود بالاترین تجلی آیه شریفه « لن تنالو البر حتی تنفقو مما تحبون» در زمین هستند، گفت:دانش آموزان باید با تجهیز خود به علم، دانش، آگاهی و بصیرت، ادامه دهنده راه شهدا باشند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در دستگاه تعلیم و تربیت، برنامه ریزی هایی صورت گرفته که «برگزاری اردوهای راهیان نور»، «اجرای همایش لاله‌های روشن» در مدارس، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری ۴۰یادواره شهید پژوهشی‌، تالیف کتب مرتبط با شهدای دانش آموز و...، نمونه‌هایی از این اقدامات است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز