خبرگزاری کار ایران

سردار رحیمی:

در سال ۱۴۰۰ ضربات مهلکی به جرایم سازمان یافته و سازمان جرم زدیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۷۱۴

رییس پلیس تهران بزرگ گفت: رده های پلیس خود را خادم مردم می دانند و براین موضوع می بالند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی، رییس پلیس تهران بزرگ در رزمایش اقتدار نوروزی ۱۴۰۱ که با حضور سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده انتظامی کشور و محسن منصوری استاندار تهران برگزار شد، گفت: سال گذشته سال پرتلاشی برای نیروی انتظامی در ابعاد مختلف بود.

سردار رحیمی تصریح کرد: در شهرها مسایل مختلفی را داشتیم به ویژه اینکه بحث کرونا را پشت سر گذاشتیم.

وی ادامه داد: کارهای بزرگی دربحث مبارزه با جرایم شد و همچنین در بحث انتخابات نیز اقدامات بزرگی انجام شد.

وی با اشاره به اقدامات پلیس در سال ۱۴۰۱ گفت: در حوزه مبارزه با سرقت با کشف بیش از ۷۴ درصد از جرایم اتفاق بزرگی افتاد. همچنین با اجرای طرح های پی در پی که بخش اعظم آن رسانه ای نمی شد توانستیم ضربات مهلکی به سازمان جرم و جرایم سازمان یافته داشته باشیم. 

وی افزود: در سال گذشته ۲ هزار و ۱۷۸ باند سارق، قاچاقچیان کالا، مواد مخدر و سایر جرایم را منهدم کرده ایم.  همچنین خدمات انتظامی را تا بیش از ۴ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۳۱۲ مورد ارائه کرده ایم و این موضوع با جدیت ادامه دارد.

وی ادامه داد: در بخش ارائه خدمات بالغ بر یک میلیون و ۲۰۶ هزار پرونده تشکیل شده و بیش از ۸۶ درصد از مراجعان به کلانتری ها قبل از مراجعه به مراجع قضایی در دوایر مشاوره در کلانتری‌ها مشکلاتشان رفع شده است.

وی ادامه داد: وقوع جرایم  مهم و جنایی ۷ درصد کاهش داشته و ۱۱۲ درصد در کشفیات این پرونده ها شاهد افزایش بوده ایم.

سردار رحیمی در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: بالغ بر ۲۰ تن مواد مخدر با توجه به‌ برخورد با قاچاچیان عمده و خرده فروشان و جمع آوری معتادان متجاهر کشف و ضبط شده است و این روند در دستور کار پلیس بوده و ادامه دارد. همچنین هزار و ۳۰۰ نفر در حوزه مبارزه با قاچاق کالا ارز و احتکار دستگیر شده‌اند و ۲۷۴ نفر در حوزه جرایم اقتصادی و مبارزه با مفسدان و در حوزه جرایم سایبری نیز بیش از ۹۵ درصد جرایم کشف شده است.

وی ادامه داد: در حوزه پلیس راهور برای چهارمین سال پیاپی کاهش تلفات در حوادث راهنمایی و رانندگی را داشتیم. 

وی تاکید کرد: همه رده های پلیس خود را خادم مردم می دانند و براین موضوع می بالند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز