خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

سدِ راه برنامه های شهرداری نمی‌شویم

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۰۲۱

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: شورای شهر سعی کرده که سد راه برنامه‌های شهرداری نشود.

علی اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره وعده ورود هزار دستگاه اتوبوس به چرخه حمل و نقل عمومی شهر تهران که تاکنون تنها از ۱۷۵ دستگاه رونمایی شده و ۱۱۰ دستگاه آن به چرخه وارد شده است، اظهار داشت: این سوال را باید از معاونت حمل و نقل بپرسید. دوستان در جلسات کمیسیون حمل و نقل برنامه خود را ارائه کردند و ما نیز در جهت حمایت برنامه آن‌ها را تصویب کردیم و به صحن شورا ارائه و در قالب بودجه ۱۴۰۱ با حمایت شدید اعضای شورا به تصویب رساندیم. 

او ادامه داد: منتظر هستیم که شهرداری طبق برنامه زمانبندی که ارائه داده به وعده خود عمل کند. 

قائمی در واکنش به اینکه تبصره ۳۰ بودجه تصریح کرده است که در صورت تحقق سقف بودجه، ده هزار میلیارد به حوزه حمل ونقل اختصاص داده می‌شود که تحقق این سقف در ماه‌های پایانی سال امکان‌پذیر خواهد بود اظهار کرد: این نشان دهنده همکاری و مساعدت شورا با این موضوع است.شهرداری مدافع بودجه ۶۰ هزار میلیاردی بود که به دلایل مختلف این سقف بودجه در صحن شورا رای نیاورد و شورای شهر برای اینکه به شهرداری کمک کند دست آن‌ها را باز گذاشت که اگر توانست بودجه را محقق کند، می‌تواند ده هزار میلیارد دیگر نیز در بودجه خود ببیند. 

قائمی در واکنش به اینکه اگرچه ده هزار میلیارد در حوزه حمل و نقل لحاظ شده، اما به گفته خود اعضای شورای شهر و مدیران شهری در شرایط بحرانی قرار دارد و این رقم در واقع برای سه ماه آخر سال ۱۴۰۱ در صورت تحقق بخش اول بودجه محقق خواهد شد، شهرداری چگونه می خواهد به تعهدات خود در حوزه حمل ونقل عمل کند، اظهار کرد: اگر پیش بینی شهرداری این باشد که بودجه قابل تحقق است، می‌توانند تعهد را از قبل ایجاد کند. کمی باید صبر کنیم تا دوستان فرصت نتیجه گرفتن از اقدامات خود را به ما و مردم نشان دهند و بعد قضاوت صریح‌تری داشته باشیم. شاید الان قضاوت کردن کمی زود باشد. 

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اضافه کرد: شورای شهر سعی کرد که سد راه برنامه‌های شهرداری نشود. الان نیز باید صبر کنیم تا یکی دو ماهی از سال ۱۴۰۱ عبور کنیم و روند تحقق درآمدهای شهرداری تهران را ببینیم. 

او اضافه کرد: بعد از آن همه چیز قابل بحث است. می‌توان متمم و اصلاحیه به بودجه زد و مجددا روی آن بحث کرد. لذا الان اصراری به اینکه مته به خشخاش بگذاریم و ریزبینانه این موارد را بررسی کنیم، نداریم و آن را زود می‌دانم. 

قائمی تاکید کرد: وظیفه ما حتما این است که با دقت کافی و جزئی نگرانه وارد برنامه‌ها شویم اما الان وقت آن نیست و دو سه ماه دیگر می‌شود صریح‌تر صحبت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز