خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

وجود چالش "عدم سازگاری" در خوابگاه‌های دانشجویی/ رفتارهای خود آسیب‌رسان در پسران بیشتر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۰۱۶

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: وقتی جوانان این تصور را دارند که گل اعتیاد ندارد در نتیجه به خودشان مجوز می‌دهند آن را استفاده کنند؛ پس علت شایع شدن مصرف گل در میان جوانان نیز همین نوع نگرش است.

"ابراهیم نعیمی" مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره میزان مصرف مواد مخدر از جمله گل و قرص در میان دانشجویان گفت: به علت اینکه طی دو سال اخیر آموزش حضوری در دانشگاه‌ها نداشتیم، ارزیابی دقیقی روی این موضوع نداریم اما نکته‌ای که در مصرف مواد گل وجود دارد این یک باور غلط مصرف‌کنندگان است که حالت اعتیادآور ندارد.

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: وقتی جوانان این تصور را دارند که گل اعتیاد ندارد در نتیجه به خودشان مجوز می‌دهند آن را استفاده کنند؛ پس علت شایع شدن مصرف گل در میان جوانان نیز همین نوع نگرش است.

نعیمی درباره آسیب‌های فضاهای خوابگاهی گفت: در مجموع اطلاعاتی که از خوابگاه‌ها داریم این است که بیشتر افراد مساله‌ عدم سازگاری در خوابگاه‌ها را دارند. البته این‌ عدم سازگاری لزوما با فرد هم اتاقی‌شان نیست گاهی اوقات نسبت به شرایط و گاهی اوقات نسبت به اوضاع اقتصادی و مشکلات مالی است که در جامعه وجود دارد، گاهی اوقات به خاطر جدا شدن از خانواده است و جمع این‌ها باهم‌ عدم سازگاری را به وجود می‌آورد.

وی درباره برنامه‌های جدید دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم بیان کرد: برنامه ویژه ما جشنواره فعالیت‌های سلامت دانشجویان کشور است. این جشنواره بنا دارد یک فضای شاداب و با نشاطی را از الان ایجاد کند تا دانشجویان فعال شوند و جشنواره را با حضور وزرای علوم، بهداشت و حتی رییس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار کنیم. همه دانشجویان امکان حضور و فعالیت در این جشنواره را دارند.

مدیر کل دیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: در کل نیز سیاست‌های ما از حوزه درمان به حوزه پیشگیری تغییر داده شده است، مراکز مشاوره باید نقش فعال‌تری برای دانشجویان داشته باشند و دوره‌های مختلفی را پیش بینی کنند تا سواد سلامت دانشجویان به گونه‌ای ارتقا پیدا کند که از پس حل مجموعه‌ای از مسائل که درگیرش هستند، بر بیایند.

وی در پاسخ به این سوال که رفتارهای خود آسیب‌رسان بیشتر در دانشجویان دختر نمود دارد یا در دانشجویان پسر؟ گفت: این رفتارها در دانشجویان پسر بیشتر است به این جهت که در پسرها وجود هرمون‌های تسترون که حالت‌هایی از قدرت، قاطعیت، جسارت و پرخاشگری را تولید می‌کند، بیشتر است.

نعیمی خاطرنشان کرد: نوع پرخاشگری در دختران اما متفاوت است و بیشتر با حالت‌های ترد، انزوا، افسردگی و… خود را نشان می‌دهد. شیوع رفتارهای خود آسیب رسان در شهرهای بزرگ بیشتر است. این موضوع در دوران کرونا کمی افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز