خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

افزایش بازه زمانی نیمسال دوم تحصیلی تا یک ماه/ نحوه آموزش بعد از تعطیلات نوروز فعلا مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۵۶۳

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اعلام افزایش بازه زمانی نیمسال دوم تحصیلی تا یک ماه گفت:‌ نحوه آموزش بعد از تعطیلات نوروز فعلا از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مشخص نشده است.

"صادق ستاری فرد" معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،‌ درباره برنامه آموزش حضوری سال آینده اظهار داشت: هنوز ستاد ملی مقابله با کرونا برای آموزش بعد از تعطیلات هیچ تصمیمی نگرفته است، اما ما در آموزش پرورش ظرفیتی به نام شورای آموزش و پرورش استان داریم که می‌توان برای جبران یک سری کمبودها از آن استفاده کرد.

وی در ادامه درباره چگونگی استفاده از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها گفت: در قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش استان، شورا‌ها صلاحیتی در خصوص تقویم آموزشی دارند، لذا اکنون از حیث قانون شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها، صلاحیت قانونی در خصوص جرح و تعدیل تقویم آموزشی و جبران فرصت‌های از دست رفته یا اضافه کردن دوره آموزشی را دارند.

ستاری فرد گفت: از این رو امکان اضافه شدن بخشی از زمان یعنی یک هفته تا یک ماه برای اتمام سال تحصیلی، در مقطع ابتدایی و متوسطه اول وجود دارد، البته این منهای زمان در نظر گرفته شده برای آزمون‌های نهایی مقطع سوم متوسطه است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در سایر مقاطع بنا به اقتضای هر استان، شورای آموزش و پرورش استان‌ها می‌توانند دوره‌های جبرانی و افزایش دوره آموزشی را از طریق شورای آموزش و پرورش استان پیش بینی کنند. ما اکنون در حال اعلام این ظرفیت به استان‌ها هستیم، زیرا این ظرفیت قانونی برای جبران فرصت‌های از دست رفته و جبران افت تحصیلی دانش آموزان می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

وی گفت: توصیه ما به استان‌ها نیز همین است، یعنی با توجه به عارضه‌هایی که کرونا در حوزه تعلیم و تربیت و فرآیند یادگیری ایجاد کرده، می‌توان از ظرفیت آموزش و پرورش استان و ظرفیت قانونی در شوراها استفاده کرد تا بتوانند بخشی از این افت تحصیلی که در برخی از پایه‌ها خیلی زیاد و قابل توجه است جبران شود.

ستاری فرد درباره برنامه سال آینده معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش توضیح داد: بعد از ماه مبارک رمضان طرح «باغ دانش آموزان» را داریم که به معنای بسته امنیت غذایی دانش آموزان است. این طرح بنا دارد برای دانش آموزان مناطق محروم غذا توزیع کنند طرح «باغ دانش آموزان» به صورت پایلوت در یکی از شهرستان‌های مناطق محروم اجرا خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: این طرح برای حدود ۶۰ هزار دانش‌آموز برای بعد از ماه مبارک رمضان قابل اجراست، تا بتوانیم نقاط ضعف و قوت آن را پیش بینی کنیم و انشاالله برای سال تحصیلی آینده بتوانیم برای دانش‌آموزان مناطق محروم و دانش آموزانی که نیازمند توجه‌های خاص هستند نقش موثری ایفا کرده و آنها را پوشش دهیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در این طرح بسته غذایی بسته‌بندی شده، غذای گرم و چند مورد دیگر مورد پیشنهاد است که باید این‌ها را ارزیابی کنیم تا ببینیم دانش آموزان از کدام یک بیشتر استقبال می‌کنند و چالش کدام یک از آن‌ها کمتر است. سپس با بررسی نتایج آن را اجرایی خواهیم کرد.

ستاری فرد گفت: نکته دیگر این است که ما برای این طرح نیازمند تامین اعتبار از سوی مجلس محترم هستیم. متاسفانه مجلس هنوز جدول تبصره ۱۴ هدفمندی یارانه‌ها را نهایی نکرده است. از این رو پیشنهاد ما به مجلس این بود که یک مبلغ اعتباری برای تغذیه دانش آموزان از محل هدفمندی یارانه‌ها برای ما پیش بینی کنند تا بتوانیم برای تامین سلامت دانش آموزان این طرح را اجرا کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز