خبرگزاری کار ایران

سازمان اورژانس کشور، حامی افراد طیف اتیسم

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۵۲۱

تفاهم نامه فعالیت مشترک به منظور تسهیل خدمت رسانی به افراد طیف اتیسم بین سازمان اورژانس کشور و انجمن اتیسم ایران امضا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان اورژانس کشور جعفر میعاد فر رییس سازمان اورژانس کشور و سعیده صالح غفاری مدیر عامل انجمن اتیسم ایران با امضای تفاهم نامه همکاری، بر فعالیت مشترک دو سازمان در جهت بهبود خدمت رسانی اورژانس ۱۱۵ به افراد طیف اتیسم تاکید کردند.

در این جلسه دکتر میعادفر با تاکید بر ضرورت دسترسی افراد مختلف جامعه به خدمات اورژانس گفت، سیاست این سازمان اتخاذ راهکارهایی برای برخورداری همه گروه های جامعه به ویژه گروه های خاص از امکانات امدادرسانی اورژانس است.

وی افزود در آستانه نیمه شعبان و میلاد منجی عدل گستر عالم، تسهیل و ارتقای برخورداری افراد طیف اتیسم از امکانات اورژانس را می توان به منزله عدالت در بهره گیری گروه های مختلف شهروندان از خدمات عمومی در نظر گرفت.

رییس سازمان اورژانس کشور خاطر نشان کرد امضای این تفاهم نامه در واقع یک گام رسمی در ادامه فعالیت هایی است که از چندی پیش با همراهی انجمن اتیسم ایران آغاز شده.

دکتر میعادفر تدوین دستورالعمل ویژه واحد مشاوره تلفنی برای پاسخگویی به تماس های کمک خواهی مرتبط با اتیسم، برنامه آموزش نیروهای عملیاتی اورژانس که تا کنون با آموزش پنج هزار نفر از این عزیزان همراه بوده و تهیه جزوه الکترونیک آشنایی بستگان و نزدیکان افراد طیف اتیسم به منظور آشنایی با اورژانس و چگونگی کمک خواهی از آن را از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه برشمرد.

سعیده صالح غفاری مدیرعامل انجمن اتیسم ضمن تقدیر از توجه و پیگیری سازمان اورژانس کشور برای رسیدگی بهتر به این گروه خاص از افراد جامعه، آرزو کرد تا همزمانی امضای این تفاهم نامه با ایام شعبان، میلاد حضرت صاحب الزمان (عج) و فرا رسیدن عید نوروز زمینه ساز خیر و برکت برای افراد طیف اتیسم باشد.

صالح غفاری با اشاره به اینکه از هر ۵۹ کودک متولد شده یک نفر یا مشکل اتیسم چشم به جهان باز می کند اضافه کرد نکته مهم اینجاست که اگر این افراد طی پنج سال اول زندگی شناسایی شوند، قادر خواهند بود تا با دریافت آموزش های لازم به جامعه برگردند و در غیر این صورت در تمام عمر با مشکل برای برقراری ارتباط با سایرین مواجه خواهند بود.

وی عدم آشنایی اقشار مختلف جامعه با پدیده اتیسم را یکی از مشکلات اساسی این افراد عنوان کرد و افزود با توجه به شرایط خاص مبتلایان به اتیسم، ضرورت دارد تا مسئولین سازمان ها و نهادهای مختلف ضمن آگاهی از مشکلات و حساسیت های این افراد برای تسهیل شرایط زندگی این عزیزان در جامعه تلاش بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل انجمن اتیسم همچنین از مسئولین وزارت بهداشت تقاضا کرد به منظور مناسب سازی شرایط بیمارستان ها برای افراد طیف اتیسم با این انجمن همکاری نمایند.

گفتنی است تهیه نماد مشترک با شعار سازمان اورژانس کشور، حامی افراد طیف اتیسم و نصب برچسب این نماد روی آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ در سراسر کشور از دیگر گامهای تصویب شده در راستای این همکاری به شمار می رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز