خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزارت بهداشت مطرح کرد:

تاکید بر اهمیت «رژیم درمانی» به عنوان یک عامل تاثیرگذار در درمان و بهبود بیماران

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۹۲۲

​معاون درمان وزارت بهداشت با صدور پیامی روز جهانی «رژیم درمانگر» را تبریک گفت.

به گزارش ایلنا و بنابراعلام وبدا، در متن پیام کریمی آمده است: «روز جهانی رژیم درمانگر را به تلاشگران عرصه علوم تغذیه و رژیم درمانی در تمامی سطوح نظام سلامت تبریک می‌گویم و از زحمات و تلاش‌های ارزشمندتان قدردانی می‌نمایم. 

خدمات شایسته شما در جهت تسریع روند بهبودی و افزایش کارایی درمان در بیماران بر هیچ کس پوشیده نیست و امید است با ارتقای خدمات تغذیه بالینی و رژیم درمانی در تمامی مراکز درمانی کشور شاهد بهره مندی گروه بیشتری از بیماران از این خدمات باشیم. 

تغذیه سالم یکی از مهمترین عوامل موثر در پیشگیری از بیماری‌ها و تامین سلامت افراد یک جامعه می‌باشد و «رژیم درمانی» به عنوان یک عامل تاثیر گذار در درمان و بهبود بیماران از اهمیت ویژه وغیر قابل انکاری برخوردار است. 

حضور مشاوران تغذیه در کنار تیم درمان خصوصا در زمان همه‌گیری کووید ۱۹ و اجرای کامل و با کیفیت برنامه‌های تغذیه در مراکز درمانی سراسر کشور نقش بسزایی در کاهش مدت زمان بستری در بیمارستان و تسریع در روند درمان بیماران داشته است. 

به مناسبت گرامیداشت این روز ضمن قدردانی از فعالیت‌های ارزشمند این عزیزان، آرزوی موفقیت، سلامتی و سربلندی برایشان از درگاه خداوند منان دارم. »

بنابر اعلام وزارت بهداشت، دومین چهارشنبه ماه مارس هر سال به عنوان روز جهانی «رژیم درمانگر» نامگذاری شده که مصادف با نهم ماه مارس ۲۰۲۲ میلادی و هجدهم اسفند ماه سال جاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز