خبرگزاری کار ایران

"منا" پنجمین منطقه در تقسیمات جغرافیایی فدراسیون صلیب‌سرخ و هلال‌احمر شناخته شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۳۶۸

​​در نشست مشورتی روسا و رهبران جمعیت‌های ملی در کنفرانس منا، پیشنهاد رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران مبنی بر اقدام برای درنظر گرفتن منطقه منا به عنوان پنجمین منطقه در تقسیمات جغرافیایی فدراسیون، مورد استقبال رهبران جمعیت‌های ملی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ پیرحسین کولیوند رئیس هلال احمر کشورمان در دومین نشست مشورتی روسای جمعیت‌های ملی منطقه منا، ریاست جلسه‌ای با عنوان "تقویت نقش و صدای جمعیت های ملی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا)، فراتر از توزیع جغرافیایی تقسیمات اساسنامه‌ای فعلی فدراسیون و تعامل با دیگر مناطق جهان و دفتر مرکزی فدراسیون در ژنو" را برعهده داشت.

وی در این جلسه تاکید کرد: منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا یکی از مناطق بحران‌خیز، آسیب‌دیده و پرتنش جهان به شمار می‌رود و میزان آسیب‌پذیری مردم در این منطقه به دلیل بروز حوادث و عوامل متعدد، درگیری‌های مسلحانه، اقدامات تروریستی و بحران مهاجرت و پناهندگی به شدت افزایش یافته است.

کولیوند افزود: جمعیت‌های ملی منطقه منا با استفاده از ظرفیت جوانان و داوطلبان و با توجه به ماموریت خود، گام‌هایی را در راستای افزایش و ارتقاء سطح خدمات به آسیب‌دیدگان از سوانح و بحران‌ها و ارائه حمایت‌های روانی اجتماعی پس از سوانح برداشته‌اند که لازم است تجربه‌های موفق آنها در منطقه و فرامنطقه به اشتراک گذاشته شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران در ادامه با تاکید براینکه جمعیت‌های ملی در منطقه منا باید با هم متحد بوده و فعال‌تر عمل کنند و قدرت منطقه خود را به سایر مناطق نشان دهند، ابراز امیدواری کرد: صلح در تمام جهان بخصوص در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا برقرار شود و مردم ستم‌دیده این منطقه که سالیان سال از جنگ و درگیری و مخاصمات مسلحانه و حوادث مختلف رنج بردند وضعیت مناسب تر و بهتری داشته باشند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران با بیان اینکه در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و در جهت کاهش آلام مردم، مساله پیشگیری از بحران‌ها بسیار مهم و حیاتی است، تاکید کرد: پیشگیری از بحران، مهمترین مساله در مدیریت بلایا به شمار می‌رود. بنابراین با تهیه نقشه خطرپذیری حوادث و بحران‌ها در منطقه و با تلاش جمعی و بهره‌گیری از دیپلماسی بشردوستانه می‌توانیم بر کاهش رنج آسیب‌دیدگان تاثیر مثبت بگذاریم.

لازم به ذکر است؛ در ادامه این جلسه با هدف بررسی نحوه ارتباط منطقه منا با دیگر مناطق فدراسیون، دکتر کولیوند پیشنهاد کرد که منطقه منا با توجه به حادثه‌خیز بودن و از طرفی اهمیت استراتژیک خود، در تقسیمات جهانی و در اساسنامه فدراسیون به عنوان منطقه پنجم شناخته شود. این پیشنهاد مورد استقبال روسا و رهبران جمعیت‌های ملی عراق، اردن، فلسطین و ... قرار گرفت و دبیرخانه فدراسیون ملزم شد روی این موضوع به شکل اختصاصی فعالیت کرده و با تشکیل کمیته‌ای از متخصصان حقوقی و بین المللی نسبت به بازنگری اساسنامه اقدام کند.

فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال‌احمر در حال حاضر و براساس قانون اساسنامه، 4 منطقه جغرافیایی دارد که منطقه منا در تقسیمات آن نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز