خبرگزاری کار ایران

پذیرش نیمی از متقاضیان سفرهوایی به عتبات نوروزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۲۶۳۸

​سازمان حج و زیارت برای اعزام نیمی از زائرانی که در دوره‌های سفر نوروزی به عتبات عالیات پیش ثبت نام کرده اند، آمادگی دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تشکیل واعلام شد با برنامه ریزی و تدابیر صورت گرفته ظرفیت اعزام پنجاه درصد از متقاضیان سفر هوایی به عتبات عالیات در ایام نوروز فراهم شده است. 

به گفته حمید رضا محمدی مدیرکل دفتر برنامه ریزی، پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، در فرصت اعلام شده که ششم اسفند ماه پایان یافت ۴۱ هزار نفر پیش ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۶ هزار نفر متقاضی سفر هوایی و ۱۵ هزار نفر متقاضی سفر زمینی به عتبات هستند ولی امکان سفر زمینی به عتبات هنوز فراهم نشده است. 

وی افزود: با توجه به استقبال متقاضیان تشرف به عتبات در ایام نوروز شیوه مناسبی برای قرعه کشی و ثبت نام قطعی پیش بینی شده است و در روزهای آینده اطلاع‌رسانی و نتایج اعلام خواهد شد. 

در این جلسه، سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای اسکان، تغذیه و تدارکات و پرواز زائران عتبات نوروزی اظهار داشت: تنها درصورتی که زیرساخت‌ها و امکانات مناسب جدید فراهم شود احتمال افزایش این ظرفیت وجود دارد. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از رئیس سازمان حج و زیارت و دست اندرکاران حوزه عتبات خواست که با اتخاذ تدابیرلازم به میزانی که می‌توانند نسبت به اعزام کاروان‌های زیارتی در ایام نوروز اقدام و با ارائه خدمات مناسب در کشور میزبان رضایت زائرین را جلب کنند. 

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان حج و زیارت ازاعطای تسهیلات توسط برخی از بانک‌ها به مشتاقان سفر به عتبات عالیات در آینده خبر داد و آقای محمدی هم با اشاره به اینکه در 

هفته ۷۲۰ نفر در قالب ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به عراق اعزام می‌شوند، افزود: در این دوره حدود ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ نفر از دانشگاهیان کشور تا اواسط فررودین ماه ۱۴۰۱ به عتبات اعزام خواهند شد و قرار است ایستگاههای پروازی اصفهان، مشهد و تبریز بزودی به چهار ایستگاه پروازی تهران، یزد، کرمان و شیراز اضافه شوند. 

برپایه این گزارش، درادامه این جلسه داود باقری مسئول هماهنگی دبیرخانه کارگروه‌های۲۰گانه بازنگری فرآیندهای اجرایی در حوزه حج و زیارت درباره روند اجرای این طرح و اقدامات صورت گرفته برای تولید کتاب «مدیریت فرآیندهای اجرایی سازمان حج و زیارت» گزارش داد و نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت تصریح کرد: ضمن لحاظ کردن توصیه‌های رئیس جدید سازمان حج و زیارت و حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت تا نیمه ماه مبارک رمضان برای چاپ این کتاب اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز