خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

اعلام سیاست‌های استخدامی شهرداری تهران/ارزیابی عملکرد ۲۰۰ نفر استخدامی دوره قبلی مدیریت شهری

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۹۳۱

معاون شهردار تهران ضمن اعلام سیاست‌های استخدامی شهرداری تهران گفت: در شهرداری برنامه‌ای نداریم که کسی را بیرون کنیم.

«لطف الله فروزنده» معاون برنامه ریزی، توسعه منابع انسانی و امور شورای شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره متمرکز شدن استخدام نیرو در شهرداری تحت نظر معاونت برنامه ریزی و ابراز نگرانی‌های برخی کارکنان قراردادی از اعمال نفوذ احتمالی در این زمینه اظهار کرد: استخدام رسمی ضابطه خود را دارد و مجوز لازم را برای استخدامی‌ها نیاز دارد و بعد از دریافت مجوز، آزمون برگزار و هرکسی که در آزمون نمره آورد پذیرش می‌شود. 

او ادامه داد: علاوه بر این شورای شهر مصوب کرده است ضمن اینکه این فرایند قانونی طی می‌شود لیست استخدام به شورای شهر اعلام شود و این حق برای شورای شهر وجود دارد که اسامی را بررسی کند. 

فروزنده با تاکید بر اینکه اعمال نفوذ در این زمینه وجود ندارد، گفت: اصلا نمی‌شود اعمال نفوذ کرد. این مصوبه برای این است شرکت‌ها که اساسنامه هیات مدیره دارند منظم شوند و اینگونه نباشد که معاونت در جریان نباشد. 

معاون شهردار تهران گفت: سیاست ما این است که دو خروج از شهرداری و یک ورود داشته باشیم. در واقع سیاست اصلی ما در شهرداری منطقی‌سازی و کوچک‌سازی است که از این به بعد و متناسب با نیازهایی که داریم حتما باید برای استخدام‌ها آزمون برگزار شود تا عدالت رعایت شود. 

او درباره اینکه بازنشستگی‌های انگیزشی گفت: برخی بازنشستگی‌ها انگیزشی است و برخی بازنشستگی معمول است. قاعدتا ما برنامه‌ای نداریم که کسی را بیرون کنیم. حکم خوب دیگری که در بودجه شورا به شهرداری داد، اجازه جابجایی است و ما به دنبال این هستیم که در جاهایی که  کمبود نیرو وجود دارد، با این حکم نیرو را از درون خود شهرداری تامین کنیم. 

فروزنده اضافه کرد: فکر می‌کنم این سیاست ما را از استخدام جدید بی‌نیاز می‌کند. ساماندهی نیروهای موجود در شهرداری مهمترین برنامه ما است که در پی آن بتوانیم این کار را انجام دهیم که نیروهای قراردادی رسمی شوند و مراتب ارتقا را بتوانند طی کنند. 

فروزنده در پاسخ به سوال دیگری درباره استخدام ۲۰۰ نفر در دوره گذشته از طریق آزمون دستیاری و انتقاداتی که به این استخدام چه در دوره قبل و چه در دوره کنونی مدیریت شهری وجود دارد، گفت: این کار قانونا انجام شده و این ۲۰۰ نفر در شهرداری هستند اما به همه‌ی معاونت‌ها اعلام کردیم عملکرد این افراد را ارزیابی کنند. 

او ادامه داد: آن‌هایی که عملکرد خوب دارند در جایگاهی که کار می‌کنند تثبیت می‌شوند و اگر احیانا کسی عملکرد خوبی نداشته باشند، با توجه به اینکه قرارداد آن‌ها سالیانه است، ارزیابی می‌شوند و به تناسب عملکرد قرارداد آن‌ها تمدید می‌شود. 

فروزنده درباره برگزاری این استخدام در دوره قبل گفت: تشخیص در دوره قبل این بود که نیروهای نخبه را وارد کنند اما باید عدالت رعایت شود چرا که سابقه کاری یکی از معیارهای مهم است و حق با کسانی است که سابقه بیشتر و عملکرد بهتری دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز