خبرگزاری کار ایران

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد:

نظام مددکاری کمیته امداد مبتنی بر توانمندسازی مددجویان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۲۱۵

​معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: نظام مددکاری کمیته امداد مبتنی بر توانمندسازی و تعالی خانواده‌های تحت حمایت است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حسین خدرویسی در چهارمین کنگره آنلاین بین‌المللی و سی و ششمین همایش مددکاری اجتماعی در ایران با بیان اینکه در نهاد کمیته امداد نظام مددکاری مبتنی بر دین مبین اسلام و مبانی انسانی در جهت توانمندسازی افراد و زندگی شرافتمندانه و سعادتمندانه آنهاست، گفت: رسالت اصلی مددکاران کمک به خانواده‌ها و انسان‌ها و حرکت در جهت اهداف عالی انسانی است.

وی افزود: کار مددکاران با خانواده‌ها و فرزندان آنها، مخصوصا افراد آسیب‌دیده و سالمندان بسیار پیچیده و سخت است.   کار مددکاران با خانواده‌ها و فرزندان آنها، مخصوصا افراد آسیب‌دیده و سالمندان بسیار پیچیده و سخت است. امروزه شاهدیم که با توجه به پیچیدگی‌های فقر و خروج از بعد سنتی، شرایط کار برای مددکاران هم بسیار پیچیده شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد با بیان اینکه مردمی کردن رفع فقر و استفاده از ظرفیت‌های مردمی به ویژه مراکز خیریه و موسسات مردمی و نیکوکاری می‌تواند در این حوزه کمک بزرگی کند، یادآور شد: امروز یکی از رسالت‌های اصلی مددکاران ما کار کردن در راستای سلامت اجتماعی افراد است.

وی ادامه داد: مددکاران خانواده با دو طیف در حوزه‌های کاری سر و کار دارند، طیف اول افرادی که دچار آسیب شدند و باید آنها را با مداخلات تخصصی به سوی توانمندسازی و جامعه سوق داد و طیف دوم افرادی هستند که باید با اقدامات پیشگیرانه از آسیب رسیدن به این خانواده‌ها جلوگیری کرد.

خدرویسی اضافه کرد: کار شریف مددکاری در شرایط فعلی بسیار تخصصی و حرفه‌ای است که همه صاحبان اندیشه باید در این حوزه چاره‌اندیشی اساسی داشته باشند و مددکاری ما به سمت تخصصی شدن در حوزه‌های مختلف پیش برود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز