خبرگزاری کار ایران

طرح ضربتی ارتقا امنیت اجتماعی پلیس پایتخت/ پلمب ۵۲ واحد صنفی محل تجمع اراذل و اوباش

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۸۸۷

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اجرای طرح ضربتی ارتقا امنیت اجتماعی توسط پلیس‌های تخصصی این فرماندهی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار «حسین رحیمی» در جمع‌بندی طرح ضربتی ارتقا امنیت اجتماعی پلیس پایتخت با اشاره به حضور حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و بازدید از دستاورد‌های این نمایشگاه، بیان داشت: طرح‌های مختلف عملیاتی و ضربتی پلیس پایتخت تحت عنوان طرح ضربتی ارتقا امنیت اجتماعی پلیس پایتخت در آستانه سال جدید و اجرا که این طرح با مشارکت همه پلیس‌های تخصصی اجرا شد. 

وی افزود: ما در ماه اسفند با اجرای طرح‌های ویژه و ضربتی تلاش می‌کنیم امنیت پایدار و با ثباتی را در جامعه ایجاد و با مجرمین و سارقین و به خصوص سارقین خشن و مسلح و مجرمانی که می‌خواهند امنیت و آرامش جامعه را خدشه دار نمایند برخورد جدی و قاطع نماییم. 

رئیس پلیس پایتخت در تشریح دستاورد‌های پلیس امنیت عمومی این فرماندهی گفت: ۲۸۲ نفر از اراذل و اوباش که ۷۲ نفر از آن‌ها جز اراذل و اوباش سطح دار و ۱۹ نفر آن‌ها جزو اراذل و اوباشی بودند که حامل سلاح غیر مجاز بودند و ۲۹ نفر از اراذل و اوباشی بودند که توزیع کننده مواد مخدر و مشروبات الکلی بودند و ۵۲ نفر از اراذل و اوباشی که علاوه بر اوباشگری اقدام به گرداندن مراکز قمار می‌کردند دستگیر کردند. 

وی افزود: بالغ بر ۸۸۰ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت و ۵۲ واحد صنفی متخلف محل پاتوق اراذل و اوباش بودند، پملب شدند. 

سردار رحیمی با اشاره به دستاورد‌های پلیس پیشگیری در این طرح که با عنوان طرح رعد به اجرا در آمد، عنوان داشت: در این مرحله از طرح ۹۴۲ مورد پرونده سرقتی شناسایی و ۳۹۶۹ مورد از اموال مسروقه مردم کشف شد. 

وی افزود: فقط در یک مرحله از این طرح بالغ بر ۳۰ تن برنج در ایامی که برنج یک مقدار بازارش گرم شده و انواع و اقسام برنج‌های نامرغوب را قاطی کرده بودندکشف شد. 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به دستاورد‌های پلیس آگاهی در این طرح که با عنوان طرح کاشف ۸ به اجرا در آمد، عنوان داشت: در این مرحله ۵۵ باند سارقین حرفه‌ای شناسایی و دستگیر شد و در مجموع ۲۵۸ که ۴۸ نفر آن‌ها در سرقت‌های به عنف، ۶۹ نفر آن‌ها سارق منزل و اماکن و منازل بودند، ۴۸ نفر سارق موتور و خودرو بودند و ۶۰ نفر در زمینه جعل و کلاهبرداری فعالیت می‌کردند و ۱۳ نفر آن‌ها جرائم جنایی مثل سرقت مسلحانه، آدم ربایی و تجاوز به عنف مشارکت داشتند و ۲۱ نفر از محکومان فراری شناسایی و دستگیر شدند. 

وی افزود: سارقان دستگیر شده توسط پلیس آگاهی به دو هزار و ۳۱۰ فقره سرقت اعتراف کردند. 

سردار رحیمی با اشاره به دستاورد‌های پلیس فتا در این طرح، عنوان داشت: ۱۴ متهم که در حوزه فضای مجازی اقدام به اوباشگری، قدرت نمایی و ترویج فرهنگ اوباشگری می‌کردند و یک نفر ککه در زمینه توزیع سلاح و مهمات فعالیت داشتند شناسایی و دستگیر شدند. 

وی افزود: در این طرح ۲۴۰ هزار انواع و اقسام دارو‌های غیر مجاز کشف و در این زمینه یک باند ۵ نفره شناسایی و منهدم شد. 

سردار رحیمی با اشاره به شناسایی ۱۷ نفر که به صورت تلفنی کلاهبرداری می‌کردند، گفت: در این طرح یک باند ۴ نفره فیشینگ که از ۲۱۰ کارت بانکی حدود ۳۲۰ میلیون تومان برداشت کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند. 

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار رحیمی با اشاره به دستاورد‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر در این طرح که با عنوان طرح ظفر۱۶ به اجرا در آمد، بیان داشت: در این طرح ۶۱ فقره حکم قضایی اجرا، ۵باند مواد مخدر منهدم و یک هزار و ۳۵۶ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و ۱ تن و ۴۱۸ کیلو انواع مخدر کشف شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز