خبرگزاری کار ایران

افتتاح ۱۰ پروژه آموزش‌وپرورش استثنایی در همدان

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۳۱۷

هم‌زمان با دهه مبارک فجر و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، ۱۰ پروژه آموزش‌وپرورش استثنایی استان همدان شامل یک پروژه زمین چمن مصنوعی، ۷ مرکز مشکلات ویژه یادگیری، یک خوابگاه دانش‌آموزی و محوطه‌سازی اردوگاه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، حمید طریفی حسینی در این مراسم ضمن تبریک ایام ا… دهه فجر و گرامیداشت یاد شهدای معلم و دانش‌آموز و شهدای مدافع سلامت گفت: انقلاب اسلامی مبتنی بر آموزه‌های ناب اسلامی بود که امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی این آموزه‌ها را در قالب یک نظام حکومتی تبیین کردند و انقلاب نقطه آغازی بر پیشرفت و تعالی حقیقی جامعه بود. 

وی افزود: انقلاب اسلامی الگو و مدل جدیدی بود که به جهان معرفی شد و محور اصلی آن معنویت و تعالی معنوی جامعه است. 

وی تصریح کرد: محور اصلی توسعه و پیشرفت در نظام جمهوری اسلامی، محور انسانی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و فرهنگ دینی است. 

وی با تاکید بر اینکه لازمه این سبک حکمرانی در نظام اسلامی وجود انسان‌های رشدیافته، خردمند و ارزش‌آفرین است که بتوانند جامعه را برای تعالی و پیشرفت مبتنی بر معنویت آماده کنند گفت: مأموریت نظام تعلیم‌وتربیت نیز رشد و تربیت انسان‌های رشدیافته، تعالی آفرین و ارزش‌آفرین است و بر همین اساس انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی و تربیتی بود. 

وی افزود: در مبانی نظری سند تحول بنیادین، فلسفه شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی زمینه‌سازی برای هدایت مردم به‌سوی حیات طیبه ذکر شده است و یکی از مأموریت‌های نظام تعلیم‌وتربیت را نیز رساندن دانش‌آموزان به مراتبی از حیات طیبه دانسته است. 

وی تصریح کرد: این امر نشان‌دهنده این است که محور و رسالت اصلی انقلاب اسلامی که همان تربیت انسان‌ها برای رسیدن به مراتبی از حیات طیبه است بر دوش آموزش‌وپرورش گذاشته شده است. 

طریفی حسینی با طرح این پرسش که «تربیت انسان شایسته در کجا رقم می‌خورد؟» گفت: بخشی از این تربیت در خانواده رقم می‌خورد و بخش مهمی از جریان تربیت در مدرسه شکل می‌گیرد

معاون وزیر با تاکید بر اینکه پیش‌شرط رسیدن به جامعه صالح، مدرسه صالح است، گفت: مدارس در همه اعصار علاوه بر پایگاه تعلیم‌وتربیت پایگاه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی نیز بوده‌اند که در بزنگاه‌های تاریخی همواره پیشرو بوده‌اند و نقش خود را در موضوعات اجتماعی ایفا کرده‌اند. 

معاون وزیر در ادامه با تقدیر از خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه یار گفت: خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه یار بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری را انجام می‌دهند و مدرسه‌سازی و مدرسه یاری صدقه جاریه‌ای است که اجر آن پایدار و ماندگار است. 

وی افزود: خیرین مدرسه‌ساز در کنار مدارسی که می‌سازند اگر بتوانند موقوفه‌ای نیز برای مدرسه به یادگار بگذارند به پیشبرد اهداف نظام تعلیم‌وتربیت و استقلال مالی مدارس کمک شایانی کرده‌اند. 

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در ادامه نشست در خصوص اهمیت مراکز مشکلات ویژه یادگیری گفت: مراکز مشکلات ویژه یادگیری نقش بی‌بدیلی در افزایش کیفیت آموزش، جلوگیری از افت تحصیلی و توسعه نظام آموزشی در دوره ابتدایی دارند. 

وی افزود: توسعه کیفی و مأموریتی مراکز مشکلات ویژه یادگیری در کنار توسعه کمی این مراکز می‌تواند منجر به ایفای نقش فعال‌تر این مراکز شود. 

وی افزود: وجود نیروهای توانمند و چند مهارتی و توسعه متوازن این مراکز بر اساس آمایش سرزمینی و هماهنگی نزدیک با معاونت آموزش ابتدایی از جمله استلزامات مراکز مشکلات ویژه یادگیری است. 

وی تصریح کرد: ایفای نقش فعال توانمندسازی معلمان و تربیت‌معلمانی که مربی اختلالات یادگیری نیز باشند، ایفای نقش مشاوره برای مدارس و توانمندسازی والدین از جمله رسالت‌های مراکز اختلالات یادگیری در استان‌ها باید باشد. 

شایان‌ذکر است برای ساخت زمین چمن مصنوعی مدرسه استثنایی مدرس شهر همدان، مراکز مشکلات ویژه یادگیری ترنم جوکار همدان، مهرگل تپه، تلاش همدان، مهر آفرین کبودرآهنگ، رستا قهاوند، رضوان سامن و تویسرکان، خوابگاه دانش‌آموزی دخترانه مدرسه استثنایی علاقبندان همدان و محوطه‌سازی اردوگاه امیرالمؤمنین همدان اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز