خبرگزاری کار ایران

سرپرست مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها:

انتقال کبد هوایی از زاهدان به تهران برای اولین بار انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۸۹۸

سرپرست مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها با بیان اینکه انتقال کبد هوایی از زاهدان به تهران برای اولین بار انجام شد، گفت: این اهدا با ایثار و فداکاری خانواده اهدا کننده ۵۰ساله که به علت سکته قلبی، دچار مرگ مغزی شده بود صورت گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، امیرحسام علیرضایی، سرپرست مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها گفت: با همکاری دکتر محسن زاده از واحد فراهم‌آور بیمارستان امام خمینی (ره) تهران و کسب رضایت خانواده ایثارگر بلافاصله عملیات انتقال عضو پیوندی ساعت ۱۰:۳۰ شب گذشته آغاز شد. 

سرپرست مرکز مدیریت پیوند ادامه داد: با اعزام تیمی از بیمارستان امام خمینی (ره) تهران به بیمارستان علی ابن ابیطالب زاهدان عمل جداسازی عضو پیوندی انجام و کبد این قهرمان جهت پیوند با همکاری اورژانس هوایی کشور به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل شد. 

وی افزود: این عملیات سخت به صورت گروهی و هماهنگی بین سازمانی وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و زاهدان، سازمان اورژانس و اورژانس هوایی کشور و تیم جراح مجموعه بیمارستانی امام خمینی (ره) و با مدیریت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های جهت نجات جان یک بیمار با موفقیت صورت گرفت. 

سرپرست مرکز مدیریت پیوند افزود: کبد این قهرمان به بیمار ۵۵ساله‌ای پیوند زده شد و پیوند دو کلیه هم در بیمارستان زاهدان نجات بخش جان دیگر هموطنانمان شدند. 

دکتر علیرضایی از خانواده اهدا کننده و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و تیم فراهم اوری آن دانشگاه در راستای حیات بخشی به جان افراد دیگر تجلیل کرد و گفت: از خانواده مرحوم تشکر و قدردانی می‌کنیم که در راستای حیات به اشخاص دیگر، از اعضای بدن عزیز خود را گذشتند. 

وی گفت: این ایثار ارزش والایی دارد و باید تا می‌توانیم در راستای اینگونه اقدامات و گسترش این نوع خیرات در جامعه تلاش کنیم تا درد و رنج بیماران کاهش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز