خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان املاک و مستغلات در گفت و گو با ایلنا؛

دو واحد آپارتمان در منطقه دو به بورس املاک عرضه شدند/ پیشنهاد شهرداری به پیمانکاران برای حضور در مزایده املاک

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۷۸۰

مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران گفت: به پیمانکاران شهرداری پیشنهاد دادیم که اگر ملک را در مزایده بورس برنده شوند در فرایند تسویه می‌توانند حواله‌های مطالبات خود را به جای پول به شهرداری بدهند.

«حسن محمد حسن زاده» مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره جزئیات عرضه دو ملک شهرداری تهران به بورس اظهار کرد: دو واحد آپارتمان سند دار در منطقه دو شهرداری به عنوان اولین حضور شهرداری به بورس عرضه شده است. 

او با بیان اینکه تنها امکان عرضه املاک سند دار در بورس کالا وجود دارد گفت: این دو واحد به تابلوی عرضه رسیده است و چند روز روی تابلو قرار می‌گیرد و کسانی که کد بورس کالا دارند می‌توانند در مزایده آن حضور پیدا کنند. 

حسن زاده با اشاره به پیشنهاد شهرداری به پیمانکارارن برای حضور در مزایده املاک در بورس گفت: ما به پیمانکاران شهرداری پیشنهاد دادیم که اگر ملک را در مزایده بورس برنده شوند، در فرایند تسویه می‌توانند حواله‌های مطالبات خود را به جای پول به شهرداری بدهند. این همان کاری است که در قالب تهاتر توسط کارگزاران شهرداری انجام می‌شد اما در بورس در یک عملیات شفاف و روشن اجرا می‌شود. 

مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری ادامه داد: بورس به عنوان یک روش فروش شفاف است که از آن استفاده می‌کنیم. هنوز این دو ملک به زمان مزایده نرسیده‌اند و پس از انتشار آگهی به مزایده گذاشته می‌شوند. 

او با اشاره به مزیت‌های فروش املاک در بورس گفت: یکی از قابلیت‌های فروش در بورس این است که وقتی در شرایط معمول مزایده برگزار می‌کنیم اگر در روز بازگشایی پاکتی نداشته باشیم و یا به هر دلیلی مزایده برگزار نشود در خوشبینانه‌ترین حالت در بازه زمانی یک ماهه میتوانیم یکبار دیگر مزایده را برگزار کنیم. اما در بورس اگر شرکت کننده‌ای وجود نداشته باشد حداقل ۷ روز می‌توانیم هر روز مزایده را تکرار کنیم. یعنی با این فرایند در بورس می‌توانیم حداقل ۷ ماه جلو بیفتیم. 

حسن زاده اضافه کرد: الان دو ملک اول شهرداری ارائه شده است و امیدواریم زمان برگزاری مزایده که در ایام ۲۲ بهمن است به عنوان اولین تجربه شهرداری اجرائی شود. 

او درباره قیمت دو ملک عرضه شده در بورس گفت: قیمت براساس گزارش کارشناس رسمی تهیه می‌شود و کسانی که کد بورس کالا دارند می‌توانند به بورس مراجعه کنند و اطلاعات دقیق ملک و قیمت‌ها را مشاهده کنند. به همین دلیل نزدیک به ۵ هزار پیمانکاری که از شهرداری احصا کردیم به معاونت‌ها و مناطق اعلام کردیم که به پیمانکارها اعلام کنند که در بورس حضور پیدا کنند و همان کاری را که در سال ۹۸ در سازمان املاک رخ داد و مزایده برگزار می‌شد و پیمانکاران می‌توانستد تسویه غیرنقد کنند را از طریق بورس انجام دهند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز