خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا اعلام شد:

ارائه لایحه‌ای از سوی شهرداری درخصوص جدا شدن اداره کل امور بانوان از معاونت فرهنگی/واکنش به محقق نشدن سهم ۳۰ درصدی زنان در پست‌های مدیریتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۲۷۰

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: لایحه‌ای از سوی شهردار تهران در حال تدوین است که جایگاه بانوان را از ذیل معاونت فرهگی و اجتماعی خارج کرده و زیر نظر شهردار تهران قرار گیرد.

«علیرضا نادعلی» عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره محقق نشدن سهم ۳۰ درصدی بانوان در پست‌های مدیریتی شهرداری برمبنای برنامه سوم توسعه اظهار کرد: در کل کشور، تحولی اتفاق افتاده و جمعی از مدیران زن در پست‌های مختلف در مناصب مدیریتی هستند که گاهی اوقات کمتر و گاهی اوقات بیشتر بوده است و همیشه یک سیر ثابت نبوده است. 

او ادامه داد: هم پیشرفت داشتیم و در عین حال هم که پیشرفت داشتیم عقب ماندگی‌هایی در این حوزه داریم. 

نادعلی با بیان اینکه ممکن است دیدگاه او با دیگر همکارانش فرق کند به انتصاب یک شهردار زن در منطقه ۸ اشاره کرد و گفت: شهردار تهران یکی از شهرداران مناطق را یک خانم قرار دادند و این درخواست و فشار اعضای شورای شهر نبود. دیدگاه خود ایشان بود و به نظر من درست بود. شاید همکاران ما در شورا براساس مصوبات موجود و موردی که به آن اشاره کردید انتظار بیشتری داشتند. 

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: در اینجا نظر خودم این است که شایسته سالاری باید حرف اول را بزند، اما با توجه به عقب ماندگی‌هایی که در این حوزه داریم ضمن توجه به شایسته سالاری سعی می‌کنیم تبعیض مثبتی را قائل شویم تا بانوان بتوانند در این حوزه‌ها مدیر شوند. 

او در پاسخ به این سوال که آیا منظور شما این است که بانوان شایستگی لازم را ندارند اظهار کرد: شایسته سالاری بر مبنای جنسیت حکم نمی‌کند و نگاه می‌کنند که چه کسی شایسته‌تر است، اگر خانمی شایسته باشد او را انتخاب می‌کنند و اگر مردی شایسته باشد نیز او را انتخاب می‌کنند اما در شرایطی که مرد و زن به طور برابر از شایستگی کافی برخوردار هستند می‌توان این شایستگی مثبت را قائل شد و خانم را انتخاب کرد چرا که عقب ماندگی داریم و از ظرفیت مدیریت بانوان خیلی استفاده نکردیم. 

نادعلی از ارائه لایحه‌ای از سوی شهردار تهران در این زمینه خبر داد و گفت: در همین راستای نگاه به بانوان لایحه‌ای از سوی شهردار تهران در حال تدوین است که جایگاه بانوان را از ذیل یک معاونت به ذیل نظر شهردار تهران تغییر دهد. به دنبال این هستیم که حتما در مناطق مختلف شهرداری تهران معاونت بانوان در جایگاه بهتری قرار بگیرند. بانوان در مناطق حرف برای گفتن دارند و باید جایگاه مناسب پیدا کنند. البته کمی طول می‌کشد و نگاه ما البته تنها راضی کردن خانم‌ها در این حوزه نیست. 

او با اشاره به اعتقاد به جایگاه ویژه خانواده گفت: ما اعتقاد به جایگاه ویژه خانواده داریم و زن در اعتقاد ما بی‌تردید محور خانواده است و وقتی به آن‌ها توجه بیشتر در مدیریت و ایده‌پردازی بشود، به احتمال زیاد در حوزه خانواده توفیق پیدا می‌کنیم چرا که نصف شهروندان ما بانوان هستند و با این حضور هم به نیمی از بانوان توجه خواهد شد. 

او در پاسخ به این سوال که با ارائه این لایحه قرار است تغییر فاحشی در انتصابات مدیران زن در شهرداری ایجاد شود، گفت: وقتی جایگاه یک مدیر ارشد بانو در سیستم فراهم شود در تصمیم گیری‌های سایر سطوح و رئوس اثرگذار خواهد بود و عملا از این حالت نیز خارج می‌شود. قرار نیست برای جبران عقب ماندگی به این مساله کمی نگاه کنیم و حتما نگاه کیفی به قضیه نیز خواهیم داشت که هم شایسته سالاری مقفول نشود. 

نادعلی تاکید کرد: چیزی نیست که بخواهیم با تعجیل انجام دهیم و بعدا احساس کنیم ممکن است شایستگی لازم را نداشته باشند و چه در مورد بانوان و چه در مورد آقایان نباید کمیت را فدای کیفیت کنیم. در شورا نیز حضور بانوانی که در سطح مدیریت ارشد بوده‌اند، حضور دارند و رئیس کمیسیون فرهنگی یک خانم هستند و هدایتگری و راهبری آن‌ها در شورای شهر نیز می‌تواند موثر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز