خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

توضیح درباره ورود نهادهای حاکمیتی به اقدامات اجتماعی در شهر تهران/ شهرداری به تنهایی نمی‌تواند بار همه آسیب‌ها را به دوش بکشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۷۲۹

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران درباره نقش آفرینی سپاه در قرارگاه اجتماعی شهرداری گفت: این اقدام بین همه دستگاه‌ها است و یک بخش آن سپاه است. در مجموع هر نهادی که در بحث اجتماعی و فرهنگی خدمات‌رسانی می‌کند، می‌تواند در این قرارگاه حضور داشته باشد.

"علیرضا نادعلی" سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جزئیات ایجاد قرارگاه اجتماعی توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران گفت: در کلیات این قرارگاه همه با هم همراه هستیم و شهرداری و معاونت فرهنگی و اجتماعی حتما دغدغه هم‌افزایی بخش‌های مختلف در شهر تهران به شکل محله محور را دارند، اما اینکه در هر یک از محلات و مناطق به چه کیفیتی اجرا شود، این قسمت کار زیاد دارد. 

او ادامه داد: بحث‌های مربوط به انسان‌ها و مسائل اجتماعی را نمی‌شود با یک نسخه سرهم‌بندی شده درمان کرد. اینکه مدیریت شهری قدم جلو گذاشته و از باور مدیریت شهری قبلی که اعتقاد داشتند این موارد در اولویت‌های شهرداری نیست عبور کردند و به این نکته رسیدند که ماجرای روح شهر و آسیب‌های اجتماعی در اولویت است، موضوع مثبتی است. 

نادعلی با اشاره به فلسفه شکل‌گیری قرارگاه اجتماعی گفت: ماجرای قرارگاه اجتماعی از اینجا شکل گرفت که ما معتقدیم شهرداری به تنهایی نمی‌تواند بار همه آسیب‌ها را به دوش بکشد. در گذشته می‌گفتند، شهرداری اصلا نباید باری را به دوش بکشد، اما الان می‌گوییم شهرداری باید مشارکت کند، اما به تنهایی نمی‌تواند این بار را به دوش بکشد و دستگاه‌های دیگری هم هستند که در این زمینه وظایف دارند. 

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: هر دستگاه دولتی یا غیردولتی، ان. جی. او‌ها و گروه‌های مردمی، همه آورده دارند و ما در این شکل قرارگاهی آورده‌های حاکمیتی را وارد می‌کنیم و قاعدتا آن سازمانی که در حوزه شهری آورده بیشتری دارد، مدیریت شهری است. 

او گفت: میان داری این قرارگاه را به شهرداری می‌دهیم و بهزیستی، سپاه، نیروی انتظامی و هر جایی که درخصوص مشکلات اجتماعی شهر می‌توانند کمک کنند حضور یابند و در این قرارگاه حاضر شوند و آنچه را که باید به اشتراک بگذارند و شهرداری هم آن‌ها را تجمیع کند، چرا که باید مدیریت شود و اگر این اقدام انجام نشود ممکن است اقدامات همدیگر را خنثی کنند. 

نادعلی با تاکید بر اینکه بخش مردمی و گروه‌های جهادی نیز باید با مدیریت شهری همکاری کنند تا اقدامات مکمل همدیگر باشد، گفت: آنچه که باید دقیقا پیاده‌سازی شود، هنوز تبیین نشده و صحبت‌های کلی در این زمینه شده است، اما شهرداری طراحی اقدامات را انجام داده است و درباره بخش‌های مهم به جمع‌بندی رسیده‌ایم. 

نادعلی اضافه کرد: از زمان تاسیس سپاه تا به الان حتما بخش مهمی از فعالیت‌های سپاه در قالب اقدامات فرهنگی بوده و بخشی از آن به شکل نظامی و حضور در جنگ بوده است. در بحث محله هرندی سپاه سال هاست که کار می‌کند. یا در جاهایی که حوادث غیرمترقبه رخ می‌دهد سپاه جزو اولین گروه‌هایی است که حضور پیدا می‌کند. 

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: از طرفی در مساله فرهنگی، قرارگاه فرهنگی بقیه الله، سازمان اوج، سراج و بنیاد خاتم الااوصیا را دارد و اینها بخش‌هایی هستند که کارهای فرهنگی و اجتماعی انجام می‌دهند و با اینکه بیشتر جنس آن مردمی است و از گروه‌های آتش به اختیار مردمی هم استفاده می‌کنند تا کار را پیش ببرند، از سپاه نیز بهره می‌گیرند. 

او ادامه داد: هر دستگاهی که می‌تواند خدمت کند می‌تواند در این قرارگاه حضور داشته باشد. آورده حاکمیتی هم به تخصص اشاره می‌کند. برای مثال در زمینه معتادان متجاهر بهزیستی تخصص دارد و آورده خود را می‌آورد و هم افزایی یعنی هر بخشی که کار را می‌تواند پیش ببرد روی کار می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز