خبرگزاری کار ایران

افزایش آلودگی هوای تهران با کاهش سرعت باد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۲۶۵

بر اساس نتایج بررسی آلاینده‌های شهر تهران از سوی شرکت کنترل کیفیت هوا در هفته نخست بهمن بر روی آلاینده PM2.5 به عنوان آلاینده شاخص، کیفیت هوا در ۵ روز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز در وضعیت قابل قبول قرار داشت.

به گزارش ایلنا، کارشناس واحد پایش این شرکت با اعلام این موضوع افزود: وضعیت آلودگی هوا در هفته گذشته بسیار متأثر از شرایط هواشناسی قرار داشت و کاهش محسوس سرعت باد، حاکمیت جو پایدار و افت دما در اکثر روزها، منجر به تشدید و انباشت آلودگی هوا شد. 

سولماز احدی با اشاره به اینکه به جز روزهای دوم و هشتم بهمن که میانگین سرعت باد فراتر از ۳ متر بر ثانیه بود، کیفیت هوا در سایر روزهای هفته اول بهمن در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، اظهار کرد: وزش باد نسبتاً شدید همراه با رشد ناپایداری جوی در روزهای ابتدایی و انتهایی هفته، با جلوگیری از تجمع آلودگی، شرایط مناسبی را برای پراکندگی آلاینده فراهم کرد. 

این کارشناس شرکت کنترل کیفیت هوا با تأکید بر اینکه با وجود بارش‌های هفتم بهمن، شاخص ۲۴ساعته کیفیت هوا به وضعیت قابل قبول نرسید، هر چند از اواخر این روز با افزایش ناپایداری جوی و سرعت باد، کاهش محسوس آلاینده‌ها مشاهده شد، خاطرنشان کرد: بیشترین شاخص آلودگی هوا در هفته گذشته با عدد ۱۴۸ به لحاظ آلاینده PM2.5 در روز پنجم بهمن رخ داد. 

به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران؛ گفتنی است، شاخص کیفیت هوای امروز با عدد ۷۳ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز