خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

حقوق مدیران شهری در سامانه شفافیت اعلام می شود/ کسب درآمدهای پایدار شهرداری متناسب با سیاست‌های دولت

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۱۱۶

معاون شهردار تهران در واکنش به اینکه حقوق مدیران دوره جدید مدیریت شهری هنوز در سامانه شافیت بارگذاری نشده است، اظهار کرد: درست می‌شود. هرچه که قانون گفته باشد، همان را اجرا می‌کنیم.

«لطف الله فروزنده» معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره جزئیات «توسعه مدیریت و هوشمندسازی» که بیشترین سهم مصارفی بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: بخشی هزینه‌های نگه داشت است، بخشی بدهی‌ها و بخشی مربوط به مساله هوشمندسازی است. 

او در پاسخ به این سوال که برمبنای قانون، وزارت کشور شهرداری‌ها را ملزم کرده تا تبصره‌ها را در بودجه سالانه لحاظ کند اما در بودجه ارائه شده از سوی شهردار تبصره‌ها درج نشده بود، اظهار کرد: در تبصره‌ها مجوز می‌دهند و رقم نمی‌آید. براساس ابلاغی که وزارت کشور داشته ما نیز تبصره آورده‌ایم تا بتوانیم از منابع و ظرفیت‌های مختلف استفاده کنیم و مجوز بگیریم. اما عددهای دیگر در ردیف‌ها قرار دارد. 

فروزنده درباره رشد منفی اوراق مشارکت در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران اظهار کرد: بخشی از آن متعلق به شهرداری است و بخشی را دولت باید تامین کند که از بودجه دولت حذف شده است. باید ببینیم که مجلس در این زمینه چه تصمیمی می‌گیرد. این مساله در دستور مجلس است. 

معاون شهردار تهران اضافه کرد: استفاده از اوراق مشارکت به مجلس بستگی دارد و اگر مجلس این ظرفیت را فراهم کند می‌شود از آن استفاده کرد. 

فروزنده در واکنش به اینکه رشد درآمدهای پایدار شهرداری در بودجه پیشنهادی ۳۲ درصد اعلام شده در حالی که در حوزه شهرسازی شاهد رشد ۷۲ درصدی در زمینه کسب درآمد هستیم اظهار کرد: برنامه‌های تحولی که برای حوزه شهرسازی و رونق ساخت و ساز در شهر و عوارض‌های مختلفی که با رویکرد عدالت تنظیم شده است، لایحه آنها به زودی به شورای شهر ارائه می‌شود، درآمدهای پایدار نیز متناسب با سیاست‌های دولت به ویژه مالیات بر ارزش افزوده دیده شده است. 

او درباره جزئیات این لایحه توضیح داد: عوارض باید متناسب با مناطق تنظیم شود. مناطق مختلف شهرداری با همدیگر متفاوت هستند و متناسب با امکانات و ظرفیت‌هایی که هر منطقه دارد عوارض تنظیم می‌شود. 

معاون شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره متوقف شدن بارگذاری اطلاعات در سامانه شفافیت در دوره جدید مدیریت شهری اظهار کرد: متوقف نیست و اطلاعات باید تکمیل شود. بسیاری از اطلاعات بارگذاری شده است و به تناسب کامل می‌شود. وقتی مساله ما هوشمندسازی است یکی از بحث‌های جدی در هوشمندسازی شفافیت است. 

فروزنده در واکنش به اینکه حقوق مدیران دوره جدید مدیریت شهری هنوز در سامانه بارگذاری نشده اظهار کرد: درست می‌شود. هرچه که قانون گفته باشد همان را اجرا می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز