خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

"سالم‌سازی" در مناطق شهرداری تهران با هدف جلوگیری از تخلفات/ افراد مورد اعتماد را منصوب می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۹۰۸

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران درباره نظارت بر عملکرد مناطق برای جلوگیری از تخلفات گفت: برنامه ما سالم‌سازی است و اولین برنامه ما هم این است، افرادی که انتخاب می‌کنیم سالم باشند و به کار آنها اعتماد وجود داشته باشد.

"حسین نظری" معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره اجرای طرح نگهداشت شهر که در برخی از مناطق و محلات اثری از اجرای این طرح نیست، اظهار کرد: طرح نگهداشت در همه مناطق پایتخت انجام می‌شود و اگر در منطقه‌ای غفلتی صورت گرفته، باید بررسی و مشخص شود که مربوط به کدام منطقه بوده و علت آن چه بوده است و آن را برطرف کنیم. قصد و برنامه ما این بوده است که تمام مناطق شناسایی شوند.

او در واکنش به اینکه در برخی از محلات هیچ اثری از طرح نگهداشت شهر مشاهده نمی‌شود، گفت: تاکنون گزارشی در این زمینه نیامده، اما باید بررسی کنیم و ببینیم کجاها مشکل بوده و آن را حل کنیم.

نظری در واکنش به اینکه رئیس شورای شهر تهران نسبت به عدم کسب درآمد از سوی شهرداری‌های مناطق انتقاد داشتند و اعلام کردند مناطق خودشان باید خزانه را پر کنند، اظهار کرد:‌ بله، مناطق در بحث درآمدی هم باید فعال باشند، اما درآمدی که آقای چمران مدنظرشان هست که حاصل از عوارض و حوزه شهرسازی است، ‌نوسان‌های خاص خود را دارد.

معاون امور مناطق شهرداری تهران افزود: در تابستان نرخ عوارض رشد کرد که همین مساله می‌تواند کم کردن درآمدهای شهرداری را در پی داشته باشد. برخی محدودیت ها و مسائل اقتصادی نیز روی درآمدها اثر می‌گذارد، اما تمام سعی ما این است که درآمدهای مناطق را تسهیلگری کنیم و موانع را از سر راه برداریم تا به حد مطلوب برسیم.

معاون شهردار تهران درباره نظارت بر عملکرد مناطق در زمینه کسب درآمد و هزینه‌کرد به ویژه مناطقی که بیشترین تخلفات حوزه شهرسازی در آنها رخ می‌دهد، اظهار کرد: نظارت در مناطق در حد اعلی است. ارگان‌های نظارتی مرتبا بر عملکردها نظارت دارند و شورای شهر نیز به فعالیت‌ها نظارت می‌کند. معاونت امور مناطق نیز طرحی تحت عنوان پایش دارد که در قالب این طرح هر هفته در یک منطقه حضور پیدا می‌کنیم و به صورت جامع تمام آیتم‌های عملکردی مناطق را مورد پایش قرار می‌دهیم.

نظری ادامه داد: این طرح پایش با توجه به اینکه هر هفته در یک منطقه حضور پیدا می‌کنیم در سال دو بار تکرار خواهد شد و در ۶ ماهه اول سال یک رصد و در ۶ ماهه دوم پایش دوم را انجام دهیم.

او درباره مواردی که در مناطق در طرح پایش احصا شد، گفت: موارد مختلفی در همه حوزه‌ها احصا شد. از حوزه ترافیک گرفته تا حوزه شهرسازی و خدمات شهری همه حوزه‌ها را مورد پایش قرار می‌دهیم و در آینده به دنبال این هستیم که کارنامه عملکردی را برای مناطق شهرداری صادر کنیم.

نظری درباره برنامه مناطق برای جلوگیری از تخلفات در حوزه شهرسازی که در برخی از مناطق به ویژه منطقه یک نسبت به سایر مناطق بیشتر است، گفت: برنامه ما سالم سازی است و اولین برنامه این است، افرادی که انتخاب می‌کنیم سالم باشند و به کار آنها اعتماد وجود داشته باشد. جلوگیری از تخلفات ساختمانی شرایط خاص خود را دارد و اقدامی مربوط به امروز نیست که بگوییم دیروز تخلفی بوده و امروز دیگر نیست.

معاون شهردار تهران گفت:‌ یک شرایط مستمری بوده که گریبان گیر تنها منطقه یک نیست و در همه مناطق و همه‌ی شهرها و هرجایی که مساله امتیازات مطرح است، رخ می‌دهد. معمولا در مقابل امتیازات، تخلفات نیز به وجود می‌آید که باید تلاش کنیم آن را به حداقل برسانیم.

او گفت: از جمله این تلاش‌ها نظارت و شایسته گزینی است و این دو راه را باید تقویت کنیم تا به درجه مطلوب برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز