خبرگزاری کار ایران

افزایش دما و بارش در اثر تغییر اقلیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۷۰۹

رئیس سازمان هواشناسی گفت: در منطقه ما نیز در اثر تغییر اقلیم شاهد افزایش دما و بارش خواهیم بود. منظور از افزایش بارش لزوما افزایش بارش‌های روتین نیست و می‌تواند به شکل سیلابی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سحر تاجبخش در مراسم اختتامیه پنجمین کنفرانس اقیانوس‌شناسی خلیج فارس اظهار کرد: تغییر اقلیم امروز یکی از مهم‌ترین مقوله‌ها برای اقلیم‌شناسان است. چنانچه روند فعلی ادامه پیدا کند، کره زمین در معرض خطر جدی است‌ و مواردی مانند افزایش دمای کره زمین، آب شدن یخ‌ها و... از عوارض جدی آن است.

وی افزود:  آخرین گزارش IPCC از سال‌های ۱۸۵۰ تا ۲۰۲۰ تغییر دمای سطح زمین را نشان می‌دهد که نشان از افزایش اثر انسان بر آن دارد‌.

رئیس سازمان هواشناسی بیان کرد: یخ‌کره‌ها هم به شدت تحت تاثیر قرار گرفته‌‌ و یخ‌ها در حال آب شدن هستند. میزان یخ‌های قطب شمال و قطب جنوب کاهش قابل توجهی داشته است. اقلیم اساسا پدیده بی‌نظمی است که با این تغییرات ناگهانی بی‌نظمی آن افزایش هم‌ می‌یابد. به شکلی که بریتیش کلمبیا دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد و قطب جنوب دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد را در سال گذشته تجربه کرده است.

وی تصریح کرد: اگر همین روند را ادامه دهیم به بدبینانه‌ترین سناریو تا سال ۲۱۰۰ می‌رسیم. گونه‌های گیاهی اقیانوس‌ها هم تحت تاثیر قرار می‌گیرند. بنابراین تغییر اقلیم زندگی و حیات را در اعماق اقیانوس هم به خطر می‌اندازد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در منطقه ما نیز در اثر تغییر اقلیم شاهد افزایش دما و بارش خواهیم بود. منظور از افزایش بارش لزوما افزایش بارش‌های روتین نیست و می‌تواند به شکل سیلابی باشد. همانطور که امروز هم شاهد این اتفاق در منطقه خود هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا اقدامات ملی و بین‌المللی زیادی انجام شده است و امکان حفاظت از اقیانوس‌ها وجود دارد‌. کشورها به سمت کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی می‌روند. برای مثال چین برنامه‌ریزی کرده که تا سال ۲۰۵۰ مصرف این سوخت‌ها را به صفر برساند. کشورهایی که اقتصاد نفتی دارند باید در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز