خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از جلسه امروز شورای شهر تهران؛

حاشیه‌نشینی آتش نشانان تهرانی به دلیل مشکلات معیشتی/ توقف بلندمرتبه سازی در مجاورت باغ گیاه‌شناسی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۵۲۹

عضو شورای شهر تهران گفت: مشکلات معیشتی بسیاری از همکاران آتش نشانی را به سوی حاشیه نشینی سوق داده است در حالی که با توجه به حساسیت این شغل آنها باید در داخل شهرها ساکن باشند. از شهردار تهران می خواهم در راستای بهبود معیشت و رفع مشکل مسکن آتش نشانان به صورت ویژه ورود کرده و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه امروز شورای شهر تهران دو تذکر از سوی اعضای شورای شهر تهران مطرح شد. مهدی بابایی در تذکر خود که درخصوص حادثه پلاسکو مطرح شد گفت: تاریخ کشور پر از رشادت قهرمانانی است که جان خود را فدای امنیت مردم کردند. یاد و خاطره ۱۶ آتش نشان فداکار و ۶ شهروند جان‌باخته در این حادثه را گرامی می دارم.

او ادامه داد: در مورد عوامل بروز حادثه پلاسکو بسیار گفته اند اما با گذشت پنج سال به رغم مشخص بودن عوامل این اتفاق همچنان بسیاری از موارد ناایمنی که منجر به حادثه پلاسکو شد باقی مانده است. چرا همچنان حمایت بلند از سوی متولیان در رفع تکرار این حادثه دیده نمی شود؟

بابایی گفت: چه چیزی باعث می شود در حادثه فاجعه پلاسکو و کلینیک سینامهر اطهر تنها به ارائه گزارش و صحبت بسنده شود انتظار می رفت پس از چند سال از این حادثه نسبت به رفع خلاء قانونی، تدوین ضوابط، شفاف نمودن مسئولیت ها، وظایف دستگاه های اجرایی ،اصلاح رویه ها و ایمنی ساختمان ها اقدام می کردند. با توجه به ضعف قوانین در این زمینه به شهرداری پیشنهاد می دهم لایحه ای را ارائه دهند تا از تزریق مجلس یا شورای عالی استان ها نسبت به اصلاح قانونی در این حوزه اقدام کنیم.

او با بیان اینکه آتش نشانی یکی از مشاغل سخت است گفت: این درجه از خودگذشتگی نگاه ویژه مسئولان را در رشد، توسعه و تجهیز سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی باید به دنبال داشته باشد. سازمان آتش نشانی به لحاظ حساسیت در نوع فعالیت کارکنان که مستقیما با جان و مال شهروندان و مخاطرات پیش بینی نشده سروکار دارد باید در کلیه فرآیندهای سازمانی از جمله جذب نیرو، تجهیزات فردی و عملیات قادر به تأمین این موارد باشد.

بابایی با اشاره به دغدغه معیشتی و حقوق و مزایا گفت: مشکلات معیشتی بسیاری از همکاران آتش نشانی را به سوی حاشیه نشینی سوق داده است در حالی که با توجه به حساسیت این شغل آنها باید در داخل شهرها ساکن باشند. از شهردار تهران می خواهم در راستای بهبود معیشت و رفع مشکل مسکن آتش نشانان به صورت ویژه ورود نموده و نسبت به رفع آن اقدام نمایند.

علیرضا نادعلی  درخصوص سالگرد فوت روزنامه نگار روزنامه همشهری گفت: اولین سالگرد از دست دادن خبرنگار پرکار، سرکار خانم لالمی را تسلیت بگویم و به خبرنگاران و اصحاب رسانه  خداقوت می گویم.

احمد علوی نیز در تذکر خود با اشاره به طرح ساماندهی حریم رودخانه فرحزاد گفت: متاسفانه در فرآیند ساماندهی رود دره فرحزاد شاهد بی توجهی به منافع شهروندان هستیم.

وی افزود: این ساماندهی نباید به شکلی اتفاق بیفتد که حق و حقوق تاریخی ساکنان با یک حکم نادیده گرفته شود. ساکنان این محله از دیرباز و قبل از تصویب قانون حریم رودخانه، در حریم رودخانه صاحب ملک بوده اند و اکنون نباید بدون در نظر گرفتن حق و حقوق این افراد و پرداخت مبلغی املاک آنها را تصاحب کرد.

وی تذکری دیگر به ماجرای عجیب تملک چندباره برخی املاک در فرحزاد اشاره کرد و افزود: طبق اطلاعاتی که رسیده املاکی که در دوره های گذشته توسط شهرداری تملک شده، بار دیگر به تصرف افرادسودجو درآمده تا با زد و بند ملک را دوباره به شهرداری بفروشند.

رییس کمیته گردشگری شورای شهر تهران تاکید کرد: درخواست دارم تا سریعاً به این موضوع رسیدگی و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی شوند.

او همچنین در مورد ساخت و ساز و بلند مرتبه سازی در جوار باغ گیاه شناسی گفت: باغ گیاه‌شناسی ملی ایران به وسعت ۱۴۵ هکتار در اراضی چیتگر قرار دارد و به علت نوع کاربری و طراحی با شماره ثبت ۳۶۵ مورخ ۱۳۹۵/۱۲/۱۰ در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت گردیده است.

علوی ادامه داد: اما متاسفانه امروز شاهد هستیم که حریم میراثی باغ گیاه شناسی ملی ایران به عنوان یک فضای ثبت شده، با ساخت و ساز و بلند مرتبه سازی مورد تعرض قرار گرفته و باید هرچه سریعتر متولیان میراث در این مورد اقدام مؤثری را  لحاظ دارند.

وی یادآور شد: در حال حاضر یکی از شرکت‌های تعاونی مسکن در صدد بلند مرتبه سازی و تغییرکاربری اراضی موصوف می باشد.

علوی  افزود: با توجه  به اهمیت فضاهای باغ ملی گیاه شناسی به عنوان ذخایر ملی کشور و ارزش آن در سطح ملی و بین المللی در تهران، و همچنین تاثیردر فضای زیست محیطی تهران باید تجدید نظر در این ساخت و سازها به نفع مردم و گردشگری شهر تهران صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز