خبرگزاری کار ایران

سومین جلسه کمیته وضعی و انتظامی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۵۹۰

سومین نشست کارگروه وضعی و انتظامی ذیل کمیسیون پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی و ارتقاء سلامت اجتماعی با محوریت بررسی ایراد صدمه بدنی غیر عمدی بر اثر تصادفات رانندگی و راهکارهای کاهش و پیشگیری از آن برگزار شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا ساوری مشاور ارشد معاون و رئیس کمیته وضعی و انتظامی با اشاره به مهمترین علل وضعی مرتبط با تصادفات رانندگی گفت: ضعف در مهارت‌های رانندگی، نقص خودرو، ضعف‌های مرتبط با ایمنی خودرو، اختلالات روحی و روانی راننده، رانندگی در شرایط و حالت غیرعادی، وجود مقاطع پر تصادف و دارای خطر جاده‌ای، ضعف فرهنگ عمومی در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، ضعف در بازدارندگی مجازات های رانندگان پرخطر، عدم کفایت مکانیزم‌های کنترل و نظارت هوشمند، ضعف در نصب علائم و تابلوهای هشدار دهنده، ترویج انواع روش های رانندگی پرخطر، هیجان طلبی و ماجراجویی در فضای مجازی. از جمله مهمترین علل وضعی مرتبط با تصادفات رانندگی است.

ساوری بیان کرد: تشکیل بانک اطلاعات رانندگان پرخطر در قالب سامانه هوشمند و ارسال پیامک‌های هشدار و انذار برای این قبیل از رانندگان از اقدمات مؤثر در کاهش این قبیل جرایم است.

رئیس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم در ادامه گفت: ارتقاء نظارت بر عملکرد آموزشگاه‌های رانندگی و به‌روزرسانی آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های آموزشی متناسب با شرایط و أخذ گواهینامه‌های رانندگی و یا تمدید گواهینامه‌ها و اعمال محدودیت‌های رانندگی در محورهای مواصلاتی بین شهری برای کسانی که مدت زمان کوتاهی از صدور گواهینامه آن‌ها می‌گذرد یکی از راهکارهای پیشنهادی کاهش تصادفات است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت پیگیری و بازرسی ایمنی راهها و رفع مقاطع پر تصادف و دارای خطر، پیگیری پیشنهادات مربوط به بکارگیری فناوری‌های نوین در حوزه ایمنی راه‌های، ارائه راهکارهای بهبود وضعیت صدور و تجدید انواع گواهینامه ها تأکید کرد.

وی در ادامه افزود: ضروریست پلیس راهنمایی و رانندگی از تردد خودروهایی که فاقد برگه معاینه فنی هستند در محورهای مواصلاتی و برون‌شهری جلوگیری به عمل آورده و نسبت به توقف این قبیل خودروها اقدام شود.

شایان ذکر است علل و راهکارهای مذکور در جلسه کمیته فوق الذکر به تصویب نمایندگان اعضا دستگاه‌های مرتبط رسید و به زودی به مرحله اجرا درخواهد آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز