خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی وزیر کشور:

تلاش برای کوتاه‌تر شدن نظام واسطه‌گری در زنجیره تولید تا توزیع

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۳۸۸

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: تلاش وزارت کشور و دستگاه‌های متولی مسأله معیشت این است که تا جای ممکن زنجیره تولید تا توزیع را دقیق‌تر کند و نظام واسطه‌گری در این فرایند را هرچه سریعتر کوتاه‌تر کند. 

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن کوشش تبار معاون اقتصادی وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار کشور گفت: بحث ستاد تنظیم بازار یک مقوله ملی است و وزارت کشور نیز به عنوان وزارت میاندار با دستگاه‌های مجری حوزه تنظیم بازار لازم می‌داند که هر چند وقت یکبار نظام عرضه و تقاضای سفره معیشت مردم را مورد ارزیابی قرار دهد. 

او ادامه داد: جلسه امروز در راستای ستاد اقدام مشترک استان‌ها که اخیرا توسط وزیر کشور ابلاغ شده بود برگزار شد. و از وزیر کشاورزی درخواست شد تا در این جلسه آنچه را که ستاد اقدام باید به آن ورود می‌کرد را تبیین کنند و بعضی از ابهامات حوزه‌های استانی را باید مرتفع می‌کردند. 

معاون وزیر کشور گفت: این جلسه بر همین اساس تشکیل شد. تلاش وزارت کشور و دستگاه‌های متولی مسأله معیشت این است که تا جای ممکن زنجیره تولید تا توزیع را دقیق‌تر کند و نظام واسطه‌گری در این فرایند را هرچه سریعتر کوتاه‌تر کند. 

کوشش تبار با بیان اینکه با تشکیل ستاد اقدام مشترک حوزه نظارت مانند سازمان تعزیرات به صورت جدی‌تری در کنار اصناف مسأله نظارت و حضور میدانی را مورد توجه جدی‌تر قرار داده است گفت: وزیر کشور طی هفته‌های گذشته براساس آسیب‌شناسی فرایند انجام شده در ستاد تنظیم بازار تلاش را بر این قرار داد که با تشکیل گروه‌هایی از وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعزیرات و بسیج اصناف توزیع افراد به صورت میدانی در نقاط مختلف کشور برای بررسی نظام قیمت‌گذاری را مورد توجه قرار دهند. 

معاون اقتصادی وزیر کشور. افزود: جلسه امروز برای هماهنگی بیشتر و رفع ابهامات استانداران با حضور تیم اقتصادی برگزار شد. 

او در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درخصوص برگشت خوردن محصولات کشاورزی ایران از کشورهای مختلف و توضیح وزیر کشاورزی در این زمینه گفت: اگرچه این مسأله موضوع تخصصی وزارت جهاد کشاورزی است اما ضمن اینکه حوزه‌های تخصصی به این موضوع ورود کرده‌اند و در حال آسیب‌شناسی هستند براساس اطلاعات به دست آمده حوزه‌های تخصصی در وزارت جهاد کشاورزی توجیهاتی را برای این موضوع داشتند. 

کوشش تبار ادامه داد: از جمله‌عدم شناخت بعضی از سموم استانداردی که در وزارت جهاد مورد استفاده قرار می‌گرفت که متولیان اشاره کرده حتی در لیست سموم مورد استفاده اتحادیه اروپا نیز هست اما بعضا گفته شده که اینها از سمت مجموعه استاندارد روسیه شناخته شده نبود و ظاهراً ورودی به این موضوع داشتند و در حال پیگیری هستند تا مرتفع شود. 

او تاکید کرد: البته این نافی این مسأله نیست که گاهی باید به نظام ارزیابی و استانداردسازی خود در مقوله‌های ملی و جهانی توجه بیشتری کنیم و با تمهیداتی که در وزارت جهاد است این موضوع مورد دقت بیشتری قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز