خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

"حادثه مترو تهران-کرج" قابل گذشت نیست/ هشدار نسبت به فرسودگی مترو/ عدم تامین به موقع قطعات و به تاخیر افتادن تعمیرات!

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۹۳۳

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: عامل حادثه مترو تهران-کرج چه فنی و چه انسانی باشد، قابل گذشت نیست.

«سید جعفر تشکری هاشمی» رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره تکرار حوادث مترو تهران در ماه‌های گذشته و افزایش نگرانی از بروز چنین حوادثی گفت: وقتی اتفاقی رخ می‌دهد، حتما باید توسط کمیته تخصصی بررسی شود و عللی که باعث بروز این حادثه شده و همچنین عللی که مقدمه‌ای بر بروز این حادثه بودند، شناسایی شوند و دلایل کارشناسی احصا شود. 

او ادامه داد: نمی‌شود چون حادثه‌ای داشتیم فکر کنیم حوادث الزما مثل هم هستند. باید بررسی‌های دقیق صورت گیرد. یا علت در حوزه فنی است و یا عامل انسانی علت بروز حادثه بوده است و در هر دو مورد دقیق باید بررسی شود. 

تشکری هاشمی تاکید کرد: چه عامل فنی و چه عامل انسانی علت بروز حادثه بوده باشد قابل گذشت نیست و  کمیسیون عمران و حمل و نقل با جدیت این مساله را به عنوان یک موضوع بسیار مهم پیگیری خواهد کرد و نتیجه را به مردم اطلاع خواهیم داد. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که فرسودگی مترو تجهیزات در بروز این حوادث چه میزان اثرگذار است، گفت: فرسودگی حتما در مترو تهران اتفاق افتاده، چرا که قطعات را به موقع تامین نکردند و همینطور تعمیرات به تاخیر افتاده است. اما اینکه آیا علت این حادثه فرسودگی بوده یا نه باید حتما بررسی دقیق شود. 

تشکری هاشمی تاکید کرد: اینکه فکر کنیم تامین قطعات یدکی و تجهیزات مترو تهران نیاز به بودجه دارد امر پیچیده‌ای نیست و دولت و شهرداری باید امکانات لازم را داشته باشند تا این سامانه بسیار گران قیمت برای مردم بسیار ایمن و ارزشمند باشد تا به این حال و روز نیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز