خبرگزاری کار ایران

نشست روسای پارک های علم و فناوری با حضور وزیر علوم

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۵۱۵

نشست روسای پارک‌های علم و فناوری با حضورمحمد علی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاونان پژوهشی و فناوری و نوآوری و روسای پارک‌های علم و فناوری کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران آغاز شد.

به گزارش ایلنا، نشست روسای پارک‌های علم و فناوری هم اکنون با حضور محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاونان پژوهشی و فناوری و نوآوری و روسای پارک‌های علم و فناوری کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در حال برگزاری است.

علیرضا عشوری، رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در این برنامه گفت: پارک علم و فناوری سازمان پژوهش های علم و صنعتی ایران از اردیبهشت سال جاری مجوز تاسیس دریافت کرد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۴۰ شرکت دانش فناور در پارک علم و فناوری سازمان پژوهش های علم و صنعتی ایران فعالیت می کنند که از این تعداد ۹۱ شرکت دانش بنیان است و ۶۵ درصد شرکت های فعال در مجموعه پارک علم و فناوری سازمان شرکت های دانش بنیان هستند و به عنوان رکورد شناخته می شود.

عشوری تصریح کرد: بیش از ۶۰۰ فناوری مختلف توسط شرکت های دانش بنیان سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران تجاری سازی شده است و حتی برخی از محصولات صادر می شوند. گردش‌های مالی شرکت‌های ما در سال گذشته بالغ بر ۱,۶۰۰ میلیارد تومان بوده است و پیش بینی ما برای سال جاری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت: بیش از ۱۴۵۰ نفر به عنوان نیروی متخصص در شرکت های دانش بنیان سازمان مشغول به فعالیت هستند که بیش از ۲۰۰ نفر آنها دارای مدرک بهشتی و حدود ۵۰۰ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۶۰۰ نفر دارای مدرک کارشناسی هستند.

عشوری اضافه کرد: میانگین سنی فعالان پارک های علم و فناوری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران ۳۳ سال است و این افراد جزو رتبه های علمی کشور به شمار می آیند. در حوزه فضا، نانو، انرژی، مهندسی پزشکی و … فعالیت می کنیم.

وی ادامه داد: بحث انعقاد تفاهم نامه بین سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و معاونت نوآوری و فناوری زمینه جدیدی از توسعه فعالیت ها برای ترویج و کارآفرینی در حوزه نوآوری کشور را ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران تاکید کرد: امیدواریم با تجربه ۴۰ ساله سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران بتوانیم به تسهیل فرآیند تجاری سازی و کارآفرینی در کشور کمک کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز