خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی:

۴۳ درصد مراجعات به بهزیستی مربوط به امرار معاش و مسکن است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۵۷۱

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از مراجعات مردم، ۴۳ درصد کمک مالی برای امرار معاش، مسکن و موضوعات مربوطه است.‌

به گزارش خبرنگار ایلنا، "علی محمد قادری" رئیس سازمان بهزیستی کشور صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران حضور یافت.

او در صحبت های خود با اشاره به هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت گفت: فرصت مغتنمی بود که در سایه سار انقلاب برای خدمت رسانی به مستضعفین و آحاد جامعه و تکریم حقوق افراد دارای معلولیت بر احقاق حقوق این عزیزان بیش از پیش تلاش کنیم.

قادری گفت: هدف والای امام خمینی براندازی حکومت کفر و استقرار پرچم عدالت محور، مددرسانی به ضعفا و مستضعفین و برپایی فرصت های برابر برای آحاد جامعه بود، سازمان بهزیستی که خود مولود انقلاب بوده از  اصلی ترین ارکان و نهادهای حمایتی است که توفیق خدمت به بیش از ۶ میلیون نفر را دارد.

او ادامه داد: سازمان بهزیستی تلاش می کند عین حفظ کرامت و عزت نفس به خدمت رسانی با رویکردهای علمی بپردازد و تمام اهتمام خود را برای از به کار انداختن موتور تولید فقر و معلولیت به کار بندد.

قادری با بیان اینکه افراد دارای معلولیت و محرومیت و مستضعفین در کنار ناتوانی ها استعدادهای شگرفی دارند گفت: اخیرا موفقیت های آنها در عرصه بین المللی گویای چنین ادعایی است. تلاش می کنیم برای تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف این سازمان با بهره گیری از سازمان های مردم نهاد و مشارکت طلبی مردم امورات این عزیزان را پیگیری کنیم.

او گفت: حدود ۲۴ میلیون خانوار در کشور وجود دارد و سازمان بهزیستی ۲ میلیون و ۶۸۰ هزار خانواده را تحت پوشش دارد که معدل ۸ درصد جمعیت کشور هستند.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: زنان سرپرست خانوار، فاقد سرپرست موثر، افراد دارای معلولیت و معلولانی که از صنوف مختلف تخت عنوان بیمار جسمی و حرکتی و غیره تحت پوشش بهزیستی هستند.

او با بیان اینکه خدماتی اجتناب ناپذیر از سوی سازمان بهزیستی ارائه می‌شود اظهار کرد: مجموعه ای از اقدامات توسط بهزیستی و کمیته امداد انجام می شود و  در بهزیستی فعالیت های دیگری داریم  و بیش از ۱۲۰ فعالیت در سازمان بهزیستی در حال اجرا است.‌ سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را تحت پوشش خود دارد.

او با بیان اینکه سالمندی در سال ۱۴۲۲ به ۲۰ درصد در کشور خواهد رسید، گفت: حجم فزاینده ای از سالمندان را در آینده خواهیم داشت و باید دید آیا زیرساخت لازم برای حمایت از این عزیزان را داریم یا خیر.

قادری گفت: بهزیستی سازمان بهزیستی با توجه به اینکه ۸ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد, اما ۸ دهم درصد از بودجه کشور به این سازمان تخصیص می یابد و از همین رو توانایی انجام دادن همه امورات را ندارد.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه طیف فعالیت بهزیستی بسیار گسترده است اظهار کرد: از مراجعات مردم، ۴۳ درصد کمک مالی برای امرار معاش، مسکن و موضوعات مربوطه در مجموعه بهزیستی است.‌

او با اشاره به مسأله مناسب سازی برای معلولان گفت: موضوع مناسب سازی تنها برای فرد معلول نیست، خانم های باردار، سالمندان و کسانی که از مشکلات جسمی رنج می برند نیاز به مناسب سازی برای آنها است. اما به میزان اندکی در کشور مسأله مناسب سازی انجام شده است.

قادری ادامه داد: توسعه نگاه محله محور را با شهرداری می توانیم کلید بزنیم و از فرهنگسراها و سراهای محله و سازمان فرهنگی و هنری استفاده کنیم.

قادری درخصوص آسیب های اجتماعی گفت: ۵ آسیب را در سال ۹۴ برشمرده و مقام معظم رهبری تاکید فراوان درباره این موضوع داشتند. یکی از این آسیب ها مسأله معتادین هستند. مسأله معتادان متجاهر ماده ۱۶ و ۱۵ وظیفه ای است که باید سیمای شهری را از وجود این بزرگواران طبق یک چرخه حرفه ای توانمندسازی ایجاد کنیم. با پیگری شهردار تهران، استاندار و آقای توکلی زاده قرارگاهی ایجاد شده که موضوع معتادان متجاهر و کودکان کار و سایر آسیب ها در دستور قرار گرفت و جلسات متعددی برگزار شد. انشالله در این رویکرد جدید با حداکثر ظرفیت بتوانیم پیگیری آسیب های ایجاد شده را انجام دهیم.

قادری گفت: کودکان کار ۸۷ درصدشان اتباع افغانستانی، ۸ درصد پاکستانی و درصد اندکی ایرانی هستند. بیشتر از ۹۰ درصد آنها شب ها به خانه باز می گردند و نیاز به مراکز شبانه نیست.این موضوع به صورت یک میز مشترک در تمامی سطوح کاری با شورا و شهرداری است و با حداکثر توان دستگاه های دولتی این موضوعات را پیگیری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز